כיצד הפתיעו הדיינים את מסורבת הגט

דייני בית הדין הרבני בתל אביב נתקלו במקרה קשה של מסורבת גט, הבעל הסכים לתת גט אך דרש 2000 שקל בתמורה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 09/07/15 20:21 כב בתמוז התשעה

כיצד הפתיעו הדיינים את מסורבת הגט
אילוסטרציה: פלאש 90, צילום: אילוסטרציה: פלאש 90

סיפור מרגש במיוחד ומפתיע אירע היום בבית הדין הרבני בתל אביב. בני זוג ממרכז הארץ, בשנות ה-60 לחייהם, ניהלו תיק גירושין בבית הדין הרבני בתל אביב. זאת, לאחר שהאישה הביעה את רצונה הנחרץ להתגרש. במשך שנה סירב הבעל לתת לה גט, אך לבסוף הצליחו הדיינים לשכנע אותו.

אך מתברר שהשמחה הייתה מוקדמת מידי. הבעל התנה את מתן הגט בתשלום של 2,000 שקלים. הדיינים, שהמתינו לתשובתה של האישה, הבחינו שהיא פרצה בבכי. היא הסבירה להם שהיא מוכנה לקבל את התנאי ולשלם לבעלה את הכסף כדי להתגרש ממנו, אך אין לה אפשרות להשיג את הכסף.

על פי הדיווח של אדמקר ב'וואלה' הדיינים לא היססו ונחלצו לעזרת האשה, ראש בתי הדין בתל-אביב הרב יצחק אלמליח והרב יצחק מרוה, הפתיעו את המעורבים בתיק וכל אחד מהם הוציא מכיסו סכום של 500 שקלים והפקיד בידיה של האישה הנרגשת. מי שהצטרפה ליוזמה האצילית הייתה עורכת דינה של האישה שהוציאה אף היא מכיסה סכום של אלף שקלים ונתנה לה.

בימים בהם מוטל רפש רב בבתי הדין הרבניים שמואשמים ביחס בלתי הולם לנשים וחוסר התחשבות סיפור כזה מראה כי ישנם דיינים ששונים מהסטיגמה שהתקשורת קשרה לראשם ומציב באור חיובי ומבורך את התנהלות הדיינים בבית הדין הרבני בתל אביב.