כינוס חירום של ראשי מועצות מיו"ש: נתניהו הופך אותנו לאזרחים סוג ב'

חברי כנסת וראשי מועצות מיהודה ושומרון יזמו כינוס חירום לאור החלטת הממשלה על הוצאת יישובי יו"ש מאזורי העדיפות הלאומית. ח"כ בן ארי: "המגמה של נתניהו היא החרבת ההתיישבות"

חדשות כיפה אורי פולק 06/02/12 15:41 יג בשבט התשעב

כינוס חירום של ראשי מועצות מיו"ש: נתניהו הופך אותנו לאזרחים סוג ב'
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

חברי כנסת וראשי מועצות מיהודה ושומרון קיימו היום (ב') כינוס חירום בכנסת, זאת לאור החלטת הממשלה מהשבוע שעבר על הוצאת יישובי יהודה ושומרון מאזורי עדיפות לאומית.

במסגרת הכינוס אותו יזם ח"כ אורי אריאל השתתפו חברי הכנסת מיכאל בן ארי, אריה אלדד, ציפי חוטובלי, מירי רגב, אורי אורבך, אנסטסיה מיכאלי, זאת לצד כלל ראשי המועצות ביהודה ושומרון ואף ראשי מועצת יש"ע, דני דיין ויגאל דילמוני.

ח"כ אורי אריאל, שפתח את הכינוס, אמר כי "חייבים לייצר לחץ משמעותי על הממשלה שמפריחה כל העת בלוני ניסוי כדי לבחון כיצד יגיבו המתיישבים". לדברי ח"כ אריאל, "גם אם בסופו של דבר באופן מעשי יימצאו תקציבים לפיתוח היישובים, מדובר בהצהרה נוספת לסדרת הצהרות שהחלו בנאום בר-אילן, ושמזמינה לחצים נוספים, מדרדרת את מעמד היישובים והופכת את המתיישבים לאזרחים סוג ב', ואני לא מוכן שהדבר יימשך".

דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע, עדכן את הנוכחים כי על פי דבריו של השר גדעון סער עימו שוחח ומזכר ששלח לו, ההצבעה הטלפונית מנוגדת לתקנון הממשלה. "מדובר בהחלטה רעה שאסור היה לה לבוא אל העולם", אמר דיין, "על חברי הסיעות הלאומיות לפעול מיד כדי להפוך אותה, הן בערעור טכני על חוקיות אופן קבלת ההחלטה במחטף טלפוני והן בערעור העקרוני על החלטה שכל מטרתה - הפליה לרעה של יישובי יהודה ושומרון".

במהלך הישיבה הביעו מספר חברי מועצות דאגה על כך שהתנהלות ראש הממשלה מעידה על תכנון מהלכים שסופם, לאחר הבחירות, אף פינוי יישובים. ח"כ מיכאל בן ארי חיזק את דבריהם ואמר כי "המגמה של נתניהו היא החרבת ההתיישבות ועצם הבטחתו לאמריקאים שלא לפתח את ההתיישבות ביו"ש חמורה ומעידה על כוונותיו".