כחלון מעלה סימני שאלה. חברות הכנסת מברכות

שר האוצר, משה כחלון טוען שצריך לבדוק את ההחלטה שלא לשחרר את קצב לפני ריצוי העונש. עליזה לביא: "אם היה משתחרר קודם, היה מעביר מסר בלתי נסבל"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 06/04/16 13:34 כז באדר ב'

כחלון מעלה סימני שאלה. חברות הכנסת מברכות
אמיר גלעד, צילום: אמיר גלעד

ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר התכנסה היום בבוקר כדי לדון בבקשתו של הנשיא לשעבר, לנכות שליש משבע שנות המאסר שנגזרו עליו בגין עבירות מין. אחרי ארבע שנים ו-121 ימים בכלא, החליטה היום (ד') ועדת השחרורים, לא להעניק שחרור מוקדם למשה קצב, שהורשע בעבירות מין.

חברות הכנסת הדתיות, מברכות על ההחלטה לא להעניק לנשיא לשעבר שחרור מוקדם. יו"ר סיעת הבית היהודי שולי מועלם אמרה בתגובה: "אני מברכת את החלטת הוועדה שלא לשחרר את משה קצב. אדם שלא הביע מעולם חרטה על מעשיו החמורים וללא בושה ירד לחיי המתלוננות נגדו, לא ראוי לשום הקלה בעונשו".

עוד הוסיפה מועלם כי קצב, כמו כל אזרח, חייב לרצות את עונשו ללא הקלות: "בית המשפט גזר את דינו ואין שום קיצורי דרך. מעבר לכך, משה קצב נכנס לכלא כאישיות ציבורית ובהחלטה יש אמירה ציבורית ברורה - אנשי ציבור אינם מעל החוק ויש לדקדק איתם כחוט השערה."

ח״כ רחל עזריה, ממפלגת כולנו, אמרה כי הנשיא לשעבר אינו יכול לחיות מעל החוק: "הנשיא לשעבר משה קצב לא רק שאינו עומד מעל החוק אלא שהוא, שהיה האזרח מספר 1 היה צריך לשמש אות ומופת ודוגמה לציבור. העובדה שלא הביע חרטה עד כה מבישה. העולם השתנה, מעשים שהיו נחשבים בעבר ללגיטימיים היום כבר לא מתקבלים בשתיקה. גאה בכך שאני חיה במדינה שבה גם דמויות בכירות שסרחו מוצאות עצמן מאחורי סורג ובריח, זה מעיד על החוסן הפנימי של החברה שלנו.״

חברת הכנסת עליזה לביא מיש עתיד, אמרה כי ההחלטה הינה מסר חשוב לנשים שייפגעו בעתיד ויחששו להתלונן:"מתן חנינה לאיש שניצל את מעמדו, פגע בנשים רבות ורמס ברגל גסה את מוסד הנשיאות היה מעביר מסר שהדעת אינה יכולה לסבול: ניתן לפגוע בנשים בישראל, ניתן להרוס משפחות, ניתן לשקר לכל אורך הדרך, ואז לזכות לחסד החנינה. משה קצב המשיך וניהל מסע השמצות נגד המתלוננות, לא לקח אחריות, ועד היום לא הביע בדל של חרטה. את סבלן של הנפגעות הפך קצב למסע התקרבנות אישי שלו.ההחלטה מעבירה מסר חשוב לנשים שנפגעו ולנשים נוספות שחלילה יעברו טראומה כזו בעתיד".

עוד הוסיפה לביא:"ההתקדמות שהשגנו כחברה במאבק ארוך ומתמשך נגד מעשי הטרדות מיניות ואונס קיבלה ביטוי כיום בהחלטת הוועדה, ועל כך אני מברכת. עוד שלב בעקביות הנדרשת להשבת הביטחון למרחב הציבורי".

שר האוצר משה כחלון התייחס גם הוא להחלטת וועדת השחרורים שלא לשחרר את הנשיא לשעבר משה קצב: "כאיש ציבור אני מכבד את ההחלטה, אבל משהו שם הייתי בודק", אמר השר בכנס לשכת עורכי הדין באילת, "יש פרמטרים ואם אדם עומד בתנאים הוא צריך להשתחרר. אבל אני מכבד את ההחלטה".