כותל כשר לפסח

רחבת הכותל נוקתה מחמץ והפתקים שהוטמנו בכותל - פונו והובאו לקבורה. בכותל נערכים לשיא של מבקרים בפסח הקרוב, תחת אבטחה כבדה והמון פקקים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/03/13 10:47 ז בניסן התשעג

כותל כשר לפסח
דוברות רב הכותל, צילום: דוברות רב הכותל

רחבת הכותל עוברת ניקיון יסודי לקראת ימי הפסח: במסגרת ההכנות השנתיות, נוקתה הרחבה מחמץ ואבני הכותל נבדקו מהנדס על מנת לוודא שאין אבנים העלולות לסכן את המתפללים. כמו כן הוסרו חפצים מנדבכי הכותל המערבי שהובאו לשם על ידי ציפורים ועופות. כמיטב המסורת, גם הפתקים שהוטמנו בין אבני הכותל - פונו והובאו לקבורה.

ב"קרן למורשת הכותל המערבי" מציינים כי השירותים הזמניים נמצאים בחנייה בכניסה לרחבת הכותל המערבי - לאור השיפוצים המתקיימים כיום במבנה הקבוע של השירותים, שבמסגרתו יוכפלו השירותים לטובת הפוקדים את הכותל המערבי.מנהרות הכותל המערבי ומרכז שרשרת הדורות יהיו פתוחים בימי חול המועד למזמינים מראש.

(צילום: דוברות רב הכותל)

ברכת הכהנים המסורתית תתקיים אי"ה ביום חמישי, ב' דחוה"מ, תפילת שחרית בשעה 8:15, ברכת כהנים של שחרית בשעה 9:45, ברכת כהנים של מוסף בשעה 10:00. לאחר מכן תתקיים קבלת פנים על ידי הרבנים הראשיים, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, יחד עם רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ‘.

המשטרה תאבטח את הכותל והעיר העתיקה בכוחות מתוגברים. הציבור מתבקש להתחשב בעומסים ולהגיע למקום באמצעות תחבורה ציבורית או הליכה רגלית.