כולל נגד קולג': סרטון אנטי-דתי חדש

הלהיט הויראלי החדש ב"יוטיוב" מציג את אורח חייו של תלמיד הישיבה לעומת זה של הסטודנט הממוצע. נחשו איזה חיים מוצגים כקלים יותר ?

חדשות כיפה אורי פולק 05/07/11 09:16 ג בתמוז התשעא

כולל נגד קולג': סרטון אנטי-דתי חדש

סרטון ויראלי חדש שכבר הפך ללהיט באתר שיתוף הוידאו "יוטיוב", תוקף את אורח חייהם של תלמידי הישיבה, לעומת זה של הסטודנט הממוצע. הסרטון המצויר "כולל נגד קולג'" נערך במתכונת של משחקי וידאו ישנים והוא הופק על ידי שני סטודנטים במחלקה לתקשורת חזותית במרכז האקדמי לעיצוב, נמרוד דדו וניצן גלברד.

הסרטון הסאטירי תוקף את בני הישיבות ומאשים אותם בבטלה גמורה ובחוסר תרומה למדינה, זאת בעוד שהסטודנטים עמלים למען קידום המדינה אך נאלצים לשלם סכומים רבים מכיסם, על מנת לממן את לימודיהם. בעוד שבן הישיבה מתואר בסרטון כבטלן ומשועמם, עובד הסטודנט בשתי עבודות שונות ואף יוצא למילואים.


יוצרי הסרטון טוענים כי הוא מבקש להביע אמירה פוליטית וחברתית על יחסי הכוחות בחברה בישראל, מנקודת מבט סאטירית וצינית. "המחאה היא אל מול חוסר השוויון מתוך נקודת המבט שלנו בתור סטודנטים. לא ייתכן שצד אחד יקבל מימון ללא נשיאה בנטל הלאומי, בעוד הצד השני מסובסד הרבה פחות ונוטל בכל החובות, אומרים השניים.

יותר משניסו היוצרים להביע בסרטון את אורח חייהם של בני הישיבות, ביקשו השניים להביא את הקשיים והאתגרים הרבים העומדים בפני הסטודנט הממוצע. מעבר לתקופת הלימודים הקשה, נאלצים הסטודנטים לממן את מחייתם ולהחזיק בעבודה ואף להתייצב למילואים - לא תמיד בתזמון נוח. "כל זאת אל מול תלמיד הישיבה שלא תורם לה כלל", מאשימים היוצרים.