כוחות הביטחון מפנים את מצפה אביחי שדרכו חדר המחבל שרצח את הלל אריאל הי"ד

בשעה זו מפונה מצפה אביחי, בקריית ארבע, שהוקם לאחר רצח הנערה הלל אריאל. מאות תושבים ובהם משפחת אריאל נמצאים במקום. מלאכי לוינגר: "אני מצפה משר הבטחון לעצור כעת את הפינוי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/09/16 10:29 ג באלול התשעו

כוחות הביטחון מפנים את מצפה אביחי שדרכו חדר המחבל שרצח את הלל אריאל הי"ד
דוברות קרית ארבע, צילום: דוברות קרית ארבע

שכונת מצפה אביחי, בקרית ארבע, מפונה בשעה זו ע"י כוחות מג"ב. תושבי האזור מדווחים על מאות כוחות הפרוסים באזור עם חסימה כללית של כל קריית ארבע כבר מאזור החרסינה. ע"פ הדיווחים מאות מתושבי קריית ארבע נמצאים במקום וביניהם בני משפחת אריאל והרב נועם ולדמן ראש ישיבת ניר.

ע"פ תנועת נחלה, מצפה אביחי הוקם על שטח שדרכו חדר המחבל שרצח את הנערה הלל אריאל בשנתה לפני כחודשיים. מיד לאחר הרצח עלו כ 10 משפחות מקריית ארבע לשטח בדרישה להקמת שכונה במקום. בתנועת נחלה להתיישבות אומרים ל'כיפה' כי "מדובר בשכונה בתוך קו כחול של קריית ארבע, שמתוכנן ע"י משרד השיכון לבניה אך התב"ע לא מאושרת עדיין". לדבריהם מנסים גורמים בקריית ארבע, ביניהם ראש המועצה וראש ישיבת ניר, לפנות לאישי ציבור ע"מ למנוע את הפינוי. "בוצעה פניה מיידית לליברמן שיעצור את הפינוי. דיברו גם עם הרב אלי בן דהן שאמר שזה נעשה ללא ידיעתו ושהוא ינסה לטפל בנושא ולעצור את הפינוי".

עמיחי אריאל, אביה של הלל הי"ד, פנה לשר הבטחון ואמר: "אני מרגיש שפינוי מצפה אביחי, שבמשך 19 שנה המנהל האזרחי דוחה את בנייה של שכונה במקום, גורם לי, לרינה, לכנה ולשירה שוב להרגיש מופקרים ומזמין את הרצח הבא".

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קרית ארבע חברון מסר בתגובה לפינוי: "בכאב רב אנו רואים את כוחות הבטחון מפנים את המשפחות שעלו לשטח 18 השייך לקרית ארבע חברון, אנו שבים על דרישתנו לבניית שכונה במקום ואני מצפה משר הבטחון לעצור כעת את הפינוי ולאשר לאלתר את הבנייה. קרית ארבע חברון, שספגה אבידות קשות בגל הטרור, עומדת איתנה ודורשת מכל השרים וחברי הכנסת שהגיעו לשבעה של הלל אריאל הי"ד והתחייבו לפעול להקמת השכונה- לעמוד בהבטחתם ולפעול עד להשלמת בניית השכונה ואכלוסה".

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה: "מדובר באכיפה כנגד אוהלים בלתי חוקיים אשר הוקמו ללא קבלת אישור הגורמים המוסמכים בתחום צו תיחום האוסר בנייה בתוכו".