כהנים? מותר לכם לטוס רק בשעות היום

בעקבות שינוי בהסדרי התעופה בנתב"ג, פסקו גורמים חרדיים כי על ציבור הכהנים להימנע מטיסות במהלך הלילה, זאת בשל סמיכות נתיב הטיסה לבית העלמין בחולון

חדשות כיפה אורי פולק 11/12/11 09:10 טו בכסלו התשעב

כהנים? מותר לכם לטוס רק בשעות היום
ויקיפדיה ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה ללא זכויות

באחרונה סגרה רשות שדות התעופה את אחד הנתיבים המשמשים את התעופה האווירית האזרחית בישראל, כך שהטיסות הממריאות מנמל התעופה בן-גוריון, עוברות במעופן סמוך יותר ומעל לבית העלמין בחולון.

ממחקר הלכתי שערך הרב מתתיהו הלברשטט, התברר כי הנתיב הבעייתי לכהנים מסתמן דווקא בטיסות לילה - ולא בטיסות יום. צעד זה הביא גורמים חרדים להזהיר את ציבור הכהנים ולקרוא להם להעדיף את טיסות היום - ולאסור טיסות לילה בנימוק הלכתי של טומאת כהנים למתים. ממצאי המחקר הביאו את בית דינו של הרב ניסים קרליץ לפרסם כרוז לפיו אסור לכהנים לטוס מישראל לחו"ל, או להגיע מחו"ל ארצה, בשעות הלילה.

"הובא לידיעתנו כי בתקופה האחרונה חלו שינויים בכיוון ההמראות והנחיתות בשדה התעופה בן גוריון, ולפי שינויים אלו נראה כי ההמראות והנחיתות בלילה עוברות מעל בית הקברות, ולפי הוראת רבותינו יש חשש איסור לכהנים לטוס בטיסות אלו. כל כן, כהנים הצריכים לטוס בטיסות שבין ארץ ישראל לחו"ל, יש להם לכווין ולטוס בטיסות הממריאות ונוחתות ביום, שבהם בדרך כלל אין בעיה כזאת", נכתב בכרוז שפרסם בית הדין.

בעקבות פסיקת הרב קרליץ פסקו רבנים נוספים כי הטסת ארונות קבורה תתקיים מעת ואילך דווקא בטיסות לילה, זאת מתוך הנחה כי ציבור הכהנים יפנה לטיסות היום.