כהנים, היזהרו: אל תתקרבו למבני ציבור הסמוכים ל"איכילוב"

הרב אברהם רזניקוב, רב בית החולים בתל אביב, קובע בפסק הלכה כי טומאת הנפטרים מבית החולים עוברת לבניינים הצמודים לו. כיוון שכך הוא קובע כי חל איסור לכהנים להתקרב לאזור

חדשות כיפה אורי פולק 26/10/11 08:32 כח בתשרי התשעב

כהנים, היזהרו: אל תתקרבו למבני ציבור הסמוכים ל"איכילוב"
Ori~ ויקיפדיה העברית, צילום: Ori~ ויקיפדיה העברית

רב בית החולים "איכילוב" בתל אביב, הרב אברהם רזניקוב, קובע בפסק הלכה שניתן השבוע כי חל לכהנים איסור כניסה למבנים ציבוריים ומסחריים הסמוכים לבית החולים, זאת מפני שהבניינים המקיפים את בית החולים מעבירים את טומאת הנפטרים אל המרחב הציבורי.

הרב רזניקוב הסביר כי "כל הבניינים הללו מחוברים לבית החולים איכילוב, שבו לצערנו נפטרים רבים. על-פי ההלכה, הטומאה עוברת לבניינים הצמודים. המצב חמור במיוחד, משום שהבניינים מחוברים לבית החולים בשלושה מוקדים, ולא באחד: גשר עילי, ושתי קומות בחניון התת-קרקעי, המהווה יחידה רצופה אחת. פתרנו את הבעיה בגשר העילי, על-ידי דלת מסתובבת, אבל בחניון יש עדיין בעיה".

לדבריו, לבית החולים "איכילוב" מותר לכהנים להיכנס לצורך אשפוז, בדיקות או כל עניין שיש בו ספק פיקוח נפש. הוא קובע כי "מותר להיכנס לביקור חולים, אם ברור שהביקור יקל על החולה ויסייע לו" אך מזהיר כי "אין להיכנס לביקורים סתם" בבית החולים.

הרב רזניקוב עדכן כי בית היולדות "דנה" מותר בכניסת כהנים, אך לבית היולדות "ליס" ישנה בעיה של טומאה "בעיקר בגלל נפלים". הוא קובע בעמדתו כי "אסור להיכנס דרך הכניסה הראשית, אבל נמצא סידור לכניסה צדדית, ויש לשאול על כך מראש".

בעיקר, קובע הרב רזניקוב, חל איסור כניסה לכהנים למגדל המשרדים הסמוך לבית החולים "איכילוב", למרכז הקניות ויצמן ולחנות "שופרסל" הממוקמת באותו מבנה. "הכניסה לכוהנים אסורה. כוהן הנאלץ להיכנס, למשל לבדיקה אצל רופא, שאין לו מרפאה במקום אחר, ישתדל לקצר את זמן הביקור ככל האפשר, ולא יתעכב ביציאה או במבואה", קובע הרב רזניקוב, שאוסר נוכחות כהנים גם בבית הדיור המוגן הסמוך לבית החולים.

"הרבנות הראשית בתל אביב, יחד אתנו, עושה מאמצים לפתרון הבעיה. אנחנו מקווים להסדיר את הבעיה בחניון במשך השנה על-ידי דלת מסתובבת, אבל זה עניין לא פשוט. בינתיים, רצוי להזהיר את ציבור הכוהנים בכל דרך אפשרית", הוסיף הרב רזניקוב.