כבוד הרב, מותר לי לצאת עם קווניק?

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה, נשאל על ידי תלמידה האם כדאי לה לצאת עם בחור הלומד באחת מישיבות "הקו". הרב שרלו טען שכן, והסביר: "את לא הולכת להתחתן עם ישיבת קו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 15/07/12 09:27 כה בתמוז התשעב

כבוד הרב, מותר לי לצאת עם קווניק?

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה, נשאל על ידי גולשת לגבי יציאה לדייט עם בחור הלומד באחת מישיבות "הקו". בתשובה שמסר לה הרב שרלו, הוא הסביר כי "את לא הולכת להתחתן עם ישיבת קו. את הולכת להתחתן עם בחור אחד" - והציע לה לצאת איתו בכל זאת.

בתשובתו, שהתפרסמה באתר ישיבת פתח תקווה, ציין הרב שרלו כי "לא כל מי שלומד בישיבת קו הוא מאפיין של ישיבת קו, וגם לו זה היה כך - כאמור לעיל זו דרך רוחנית שהם בחרו בה". עוד הוא ציין כי "גם לו היו מאפיינים לכל בחור מישיבת קו - הדבר אינו מסתיר את העובדה שיש בהם מאות רבות של בחורים נפלאים, ובכלל - אל תבני את ביתך בדרך הזו".

"אם המציעים אומרים שהוא בחור טוב ובעל מידות טובות ויש אפשרות שהוא מתאים - אל תקטלגי אותו, אלא בחני את האפשרות ברצינות ותראי האם זה מתאים או לא", הדגיש הרב שרלו.

בהתייחסות עקרונית להבדלים בין הישיבות השונות בישראל, ציין הרב שרלו כי בישיבות "הקו" הרי ש"אם עמדה מסוימת לא נכונה בעיני המתבונן היא הופכת מהר מאוד ללא לגיטימית, ואם כן מחייבת החרמה והדרה, יציאה למלחמה נגד ותפישה כאילו האמת כולה נמצא במקום אחד. בדרך כלל זה גם מתאפיין בסרוב להשתתף בדיונים, בפאנלים, במקומות בהם מתנהל דיאלוג, וניסיון להשפיע על הקהל במכתבים פומביים חד כיווניים", זאת לעומת בישיבות "הגוש", המהוות מקום לימוד פתוח ופלורליסטי יותר.