כבדי השמיעה באשדוד מתגייסים למען רשימת הבית היהודי בעיר

כ-100 חרשים השתתפו בכנס בחירות של הבית היהודי באשדוד, שתורגם לשפת הסימנים. במפלגה קראו להקמת מרכז שירות לחירשים וכבדי שמיעה, שירכז את כל השירותים שהם צורכים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/13 13:52 יב בחשון התשעד

כבדי השמיעה באשדוד מתגייסים למען רשימת הבית היהודי בעיר

"לא נחתום על הסכם קואליציוני שלא יופיע בו סעיף ובו התחייבות הנהלת העיר לטפל בכל הצרכים של האוכלוסיות המיוחדות", כך הבטיח אמש (ג‘) עו"ד נריה און, ראש רשימת הבית היהודי למועצת עיריית אשדוד. עו"ד און אמר את הדברים בכנס בהשתתפות כ-100 חירשים וכבדי שמיעה שהכריזו על תמיכה גורפת בבית היהודי למועצת העיר. קהילת החירשים באשדוד מונה כ-600 איש.

בכנס המרגש, שתורגם סימולטנית לשפת הסימנים ולעברית, השתתפו יעקב אוליאל, תושב אשדוד המשמש כסגן יו"ר ארגון החרשים וכבדי השמיעה בישראל וכנציג החירשים בוועדת הנגישות העירונית, וחיים זפרני, מספר 5 ברשימת הבית היהודי באשדוד, חירש מלידה שהתנדב לשרת ביחידת גולני בצה"ל.

שוקי כהן, מס' 2 ברשימה ציין כי "מבין 26 הרשימות המתמודדות לראשות העיר, הבית היהודי היא הרשימה היחידה שהציבה מועמד בעל צרכים מיוחדים". יעקב אוליאל: "אני קורא לכל חבריי החירשים וכבדי השמיעה באשדוד להצביע עבור עו"ד נריה און והבית היהודי באשדוד. סוף סוף יש לנו נציג למועצת העיר".

אוליאל הוסיף: "לא איכפת לי למי תצביעו לראשות העיר. הייתי בפסטיבל היין ולא הבנתי כלום כי לא היה תרגום לשפת הסימנים. גם בהיכל התרבות בעיר לא מחלקים אוזניות מיוחדות לכבדי שמיעה ולא מקרינים שקופיות תרגום. אנחנו רוצים ליהנות כמו כולם". אוליאל וזפרני קראו לעירייה להקים מרכז שירות לחירשים וכבדי שמיעה, שירכז את כל השירותים שהם צורכים ולהגדיל משמעותית את מועדון החירשים בעיר שכיום יכול לאכלס רק כ-15% מהחירשים המתגוררים בה.

חיים זפרני אמר: "נריה און הוא היחיד שהיה נגיש אלי ופורץ לנו את הדרך. אין לו אינטרסים אישיים והוא איש של אמת. ביקשתי מהעירייה שיכינו תוכנית תעסוקה לחירשים וזלזלו בי. בעירייה לא נגישים אלינו, הם לא סופרים אותנו. לכן חשוב שהבית היהודי תיכנס למועצה. אם נריה ועוד חברים מהבית היהודי יהיו חברים במועצה, הם ישמשו לנו לפה. יש לנו חלון הזדמנויות, החלון הבא יפתח רק בעוד 5 שנים ויש לנו הזדמנות היסטורית שמישהו בעירייה ידאג לנו, שייתן נגישות לאדם השונה".