כאלף בני נוער בעצומה לחברי הכנסת: התאחדו – הצורך גובר על המחלוקת

בעצומה שהופצה בישיבות תיכוניות ואולפנות חתמו למעלה מ-1,000 צעירים בקריאה לאחדות "מבן ארי ועד אורלב". לדבריהם, "כדי להחזיר את הציונות למרכז העשייה, על המפלגות להתאחד"

חדשות כיפה אורי פולק 06/05/12 16:53 יד באייר התשעב

כאלף בני נוער בעצומה לחברי הכנסת: התאחדו – הצורך גובר על המחלוקת

למעלה מ-1,000 צעירים מהציונות הדתית חתמו על עצומה הקוראת לחברי הכנסת הדתיים להתאחד יחד ברשימה משותפת. את העצומה, המתפרסמת היום (א'), יזמה ההנהגה הצעירה של האיחוד הלאומי והיא הופצה בשבועיים האחרונים בישיבות תיכוניות ובאולפנות.

בעצומה כותבים הצעירים כי "הציבור הדתי לאומי שותף במדינת ישראל מאז הקמתה. הוא משרת בצבא בהמוניו, מהווה חלק משמעותי בשדרת הפיקוד של צה"ל, פועל ועוסק בכל המקצועות והתחומים, הקים מערכת חינוך איכותית, ומגיע להישגים רבים בכל תחומי החיים במדינה".

כמו כן טוענים הצעירים כי צרכיו המיוחדים של המגזר הדתי, לרבות מערכת חינוך, גרעינים תורניים וישיבות הסדר, מחייבים איחוד פוליטי אשר ידאג לקידום ענייני המגזר. "כדי להחזיר את הציונות הדתית למרכז הזירה הפוליטית, כדי לחזור ולהיות משפיעים ומשמעותיים בחברה הישראלית, כדי להראות לציבור הישראלי שיש אלטרנטיבה יהודית אנו קוראים למפלגות - התאחדו!".

החותמים מציינים כי "אמנם יש חילוקי דעות בין הסיעות, וגם בתוכן, אבל רב המאחד על המפריד. יחד ניתן לגשר על הפערים. הצורך הכללי גובר על נקודות המחלוקת".

אסף דנוך, יו"ר ההנהגה הצעירה, ציין כי "כשאנו אומרים כולם אנו מתכוונים לכולם. אנו לא נכנסים למריבות ומחלוקות וקוראים לכולם להתאחד תחת רשימה אחת של "האיחוד הלאומי - הבית היהודי". רק כך הציונות הדתית תחזור להיות גורם משמעותי בשיח הפוליטי בישראל".