יתד נאמן משתלח ברבני בית הדין העצמאי לגיור: נוער הגבעות הרבני

במאמר המערכת של העיתון יתד נאמן תקפו בחריפות את רבני בית הדין העצמאי לגיור, בהם הרב נחום רבינוביץ, הרב יעקב מדן והרב דוד סתיו. "נוער גבעות רבני, אין דין ואין דיין"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/08/15 10:42 כז באב התשעה

יתד נאמן משתלח ברבני בית הדין העצמאי לגיור: נוער הגבעות הרבני
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לידיעה. Nati Shohat, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה. למצולם אין קשר לידיעה. Nati Shohat, פלאש 90

גם יומיים לאחר ייסוד בית הדין העצמאי לגיור בציונות הדתית הרוחות עדיין סוערות, ובמגזר החרדי לא מפספסים הזדמנות להשתלח ברבני הציונות הדתית תוך התעלמות מכך שמדובר ברבנים.

בעיתון החרדי הקיצוני יתד נאמן תקפו הבוקר (ד') בחריפות את הרבנים הבכירים, בהם הרב נחום רבינוביץ, הרב רא"ם הכהן, הרב יעקב מדן, הרב דוד סתיו ואחרים וכינו אותם 'נוער גבעות רבני'.

"'נוער הגבעות הרבני' של הציבור הד"ל, החליט לעשות מעשה. הם האמינו שיצליחו להעביר את חוק הגיור שעבר בינתיים לפח האשפה של ההיסטוריה, מבלי שהצליח להרוס את העם היהודי", כותב ישראל פרידמן במאמר המערכת.

"'נוער הגבעות הרבני' של הציבור הד"ל, החליט שאין דין ואין דיין. גם אם מדינת ישראל החליטה שעל פי חוק, הרבנות הראשית היא שאחראית על ענייני הדת, אם הם לא הצליחו להשתלט על מוסד הרבנות אז מותר להשמיץ אותה ולהקים מערכי גיור אלטרנטיביים - העיקר שיהיה כמו שהם החליטו. אם הם רוצים רפורמה בגיור ומפריעים להם, אז הולכים בכוח. אם אין חוק גיור, אז יעשו ניתוח מעקפים פרוביזורי, כדי שיזרים דם זר ללב העם", ממשיך הכותב ומשתלח.

"למעשה, כך נראה, מדובר בתרגיל זול של יחסי ציבור, מצידם של ראשי 'נוער הגבעות הרבני'. זו דרך להסית את העם המנותק משורשיו נגד קודשי ישראל ולהבאיש את הסמכות ההלכתית הרשמית, ובמחיר פגיעה בטהרת הייחוס להופיע על סוס לבן כאביר מושיע וקשוב, כתעלול לקראת ההסתערות הבאה לכיבוש עמדות הדת בישראל, כדי שיוכלו להזיד בה לפי השקפתם".

"האמת היא שאיש אינו חושד בהם שמדובר בדאגה לגרים מי שדואג לגרים לא מגייר אותם בגיור אנרכיסטי פורע הלכה ולהבדיל גם חוק, גיור שלא יוכר ע"י המדינה ובוודאי לא ע"י בתי דין רציניים ברחבי קהילות ישראל בחו"ל ויש בו אונאת הגר", הוא ממשיך. "מי שדואג לגרים, אינו מבצע תהליך כל כך פנימי וכל כך אישי ועמוק, באופן מתוקשר ומתגרה, לעיני מצלמות העיתונות. מדובר בשאיפות אישיות שלא התממשו, וכל הדרכים כשרות להשגת המטרה. וכש'נוער הגבעות הרבני' מחליט להתפרע, אין מי שיעצור אותו. גם אם מדובר במרד".

"בתקשורת היו שהזדרזו לבשר על הקמת זרם חדש שקם בישראל. אם אכן, בסקלה שלנו הוא ממוקם בין הציבור האורתודוקסי לרפורמי. רק שההיסטוריה היהודית הוכיחה במהירות, לאן 'זרמים' כאלה הגיעו. ראשי המדינה חייבים להתייצב כחומה בצורה ולא להכיר בגיורים אנרכיסטים מהסוג הזה, שמסכנים את שלמות העם. ל"נוער גבעות" צריכים להתייחס כמו לנוער גבעות".