"יתד נאמן" ירדו מהפסים: משווים בין יאיר לפיד להיטלר

העיתון החרדי פרסם מאמר שמשווה בין נאום שנשא שר האוצר לפיד לבין נאומו של הצורר הנאצי, טרם מלחמת העולם השנייה. לשכת שר האוצר: "לפיד הוא בן לניצול שואה, זו הסתה מקוממת"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/05/13 12:09 כה באייר התשעג

"יתד נאמן" ירדו מהפסים: משווים בין יאיר לפיד להיטלר
יש עתיד, צילום: יש עתיד

העיתון החרדי ”יתד נאמן“ ממשיך במלחמתו הפוליטית נגד התנהלותו של שר האוצר, יאיר לפיד, ובמאמר מערכת המתפרסם היום (א‘) הוא בוחר להשוות בין שר האוצר של מדינת היהודים לבין אדולף היטלר, הצורר הנאצי.

העיתונאי החרדי הבכיר חיים ולדר מצטט במאמרו מנאום שנשא היטלר לפני מלחמת העולם השנייה, תוך שהוא משווה את הדברים לנאומו של שר האוצר, יאיר לפיד, מלפני כשנתיים.

ולדר אמנם מדגיש כי הוא לא משווה, חלילה, בין לפיד לבין היטלר, היות וכוונתו של לפיד היא ”לא להשמיד פיזית את החרדים“, אך מציין כי ”יש להם כוונות זדוניות בכל הנוגע לאיכות החיים, ליכולתנו לחיות חיים נורמטיביים ולשלוח מאיתנו זכויות בסיסיות, כמו קצבאות, הנחות בארנונה, הבטחת הכנסה, אוכל לילדים, צהרונים, משפחתונים, חינוך - ויש המדברים גם על שלילת יציאה לחו"ל. דיקטטורה במיטבה“.

בלשכת שר האוצר גינו בחריפות את המאמר. ”ההשוואה בין לפיד, בן לניצול שואה, לצורר הגדול בהיסטוריה של העם היהודי, היא לא פחות מהסתה מקוממת. צר לנו שבמקום להתמודד עם הטיעונים הענייניים, יש הבוחרים לברוח לשיח מסית, מיותר ומסוכן“, נמסר.