יש תקווה: המועצות הדתיות עומדות על הרגליים

14 מועצות דתיות יתנהלו באופן עצמאי ככלית. זאת לאחר שבשנים האחרונות, בעקבות גרעונות של מליונים, מונה להם חשב מלווה מטעם מהמשרד לשירותי דת

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/12/15 13:23 כח בכסלו התשעו

יש תקווה: המועצות הדתיות עומדות על הרגליים
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

בשורה טובה ל14 מועצות דתיות. המשרד לשירותי דת פרסם הבוקר כי ישחרר מספר מועצות דתיות מעולו של החשב המלווה ויתן להם להתנהל כלכלית באופן עצמאי.

לאחר שבשנים האחרונות החלו תהליכי פוליטזציה בקרב מועצות דתיות רבות, כמו גם התנהלות כלכלית רעועה שהובילה לכך שמועצות דתיות רבות נקלעו לגרעונות של מליונים בתקציבם, בשנת 2006 עם הקמתו מחדש של המשרד לשרותי דת התנו במשרד את תמיכתם הכספית בכך שלמועצות הדתיות יהיה חשב מלווה. תקפידו של החשב היה לאשר את ההוצאות השונות במועצות כמו גם להביא אותם לאיזון כלכלי. היום, כאמור, הודיעהמשרד לשירותי דת כי ישחרר 14 מועצות דתיות מתוך 132, ויתן להם להתנהל כלכלית ללא החשב המלווה מטעמם.

עו"ד עודד פלוס מנכ"ל המשרד לשירותי דת ברך על המהלך והביע תקווה כי כתוצאה מהמהלך תחסוך המדינה מאות אלפי שקלים.

מהמשרד לשרותי דת נמסר כי על פי התוכנית המועצות דתיות הנחשבות למועצות איתנות כלכלית, ידריכו את המועצות הפחות יציבות, זאת על ידי איחוד מספר מועצות באמצעות סמיכות גיאוגרפית. על פי התכנית, המועצות ישתפו פעולה ביניהן, יאחדו כוחות ויעבדו כצוות לטובת קידום המטרות. הן ייצרו שיתופי פעולה בנושאים שונים כגון: איגוד משאבים חומריים ומשאבי כוח אדם, בתחום התרבות התורנית, בהדרכות, בשירותים מקצועיים ועוד.

"זהו שינוי של ממש, המועצות הדתיות אשר בשנים האחרונות איזנו משמעותית את מצב קופתם יוכלו סוף סוף להתנהל עצמאית ולקדם פרויקטים וחידושים בתחום השירות, טכנולוגיה ועוד מבלי להתייעץ עם גורם כספי נוסף שאינו מכיר את האתגרים העומדים בפני ראש המועצה הדתית. כמובן שהמועצות הדתיות ייבחרו בקפידה" ציין עו"ד פלוס.

השר לשירותי דת ח"כ דוד אזולאי אמר כי: "זוהי בשורה של ממש עבור מנהלי ועובדי המועצות הדתיות בכל הארץ. אין ספק שהמועצות הדתיות הוכיחו עבודה יעילה וחסכונית כך שיוכלו כעת בכסף שהתפנה ממימון החשב המלווה לקדם ולבצע מיזמים חדשים לטובת הציבור. בנוסף, הרעיון לחבר מועצות דתיות קרובות לאשכול אחד על מנת לאגם משאבים יחסוך כסף רב וכן, יקצר הליכים בירוקרטיים".