יש תאריך: הרבנים הראשיים ייבחרו עד סוף יולי

בג"ץ הסכים לדחות בחודש אחד בלבד את מועד הבחירות לרבנים הראשיים לישראל. כמו כן דחו השופטים את עתירת ארגוני הנשים, שביקשו לעכב הבחירות עד לאישור "חוק שטרן"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/06/13 08:51 י בתמוז התשעג

יש תאריך: הרבנים הראשיים ייבחרו עד סוף יולי
Lior Golgher-cc-by-sa, צילום: Lior Golgher-cc-by-sa

בג“ץ קבע כי הרבנים הראשיים לישראל ייבחרו עד ה-24.7 ובכך דחה בחודש אחד בלבד את המועד המקורי שהיה אמור להקבע ב-24.6. שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, קבע כי "בברירה בדיעבד שבין היווצרות חלל בכהונתם של הרבנים הראשיים לישראל, לבין איחור בבחירת מחליפיהם, עדיפה האפשרות השנייה".

השופט סולברג הוסיף כי ”הדעת אינה נוחה כלל וכלל ממצב הדברים שנוצר. רשויות המדינה אינן רשאיות לפעול בהתאם לתחזיותיהן או מאווייהן לגבי שינוי במצב המשפטי... אין צריך לומר כי בחירות יש לקיים במועדן, כפי שבית משפט זה אמר לא אחת". עם זאת, כאמור, אימץ בג“ץ את עמדת משרד המשפטים לפיה הבחירות יתקיימו בסוף חודש יולי.

באותה הזדמנות דחו שופטי בג“ץ את עתירת ארגוני הנשים אשר ביקשו לדחות את הבחירות לרבנים הראשיים עד שיעבור החוק להגדלת מספר הנשים בגוף הבוחר - ”חוק שטרן“. השופטים ציינו כי הם מוצאים חשיבות בעניין, אך כי מעורבות הנשים בגוף הבוחר שייכת לסמכות המחוקק ולא לבית המשפט.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן