יש עתיד פותחים חזית נגד יהודה ושומרון

לאחר שלפיד טען כי יש צורך לפנות את איתמר ויצהר, מתיישרים הח"כים לצידו. פעילים טוענים כי ח"כ דב ליפמן אמר בכנס כי צריך להתגרש מהפלשתינים, ושיש להיפרד אפילו אם זה חד צדדי. ליפמן בתגובה: לא מסכים לפינוי חד צדדי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/02/15 17:50 יד בשבט התשעה

יש עתיד פותחים חזית נגד יהודה ושומרון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חברי מפלגת יש עתיד פתחו השבוע במתקפה חריפה נגד ההתיישבות ביו"ש. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד וח"כ אלעזר שטרן ודב ליפמן תקפו בשורה של התבטאויות את ההתיישבות.

בחוג בית שערך השבוע לפיד אמר שר האוצר לשעבר כי יש צורך לפנות את איתמר ויצהר "כי הן מזיקות לישראל", ובמקביל גם ח"כ דב ליפמן שהשתתף בחוג בית אחר בנוף איילון התייחס להתיישבות ביו"ש. לדברי פעילים שנכחו במקום הוא אמר כי צריך להתגרש מהפלשתינים. לדבריו, אנחנו נקבע את הגבול בינינו וניפרד אפילו אם זה חד צדדי. מנגד טוען לימפן בתגובה כי הוא אמר באופן חד משמעי לא, ושאין הוא מאמין בפינוי חד צדדי.

גם ח"כ אלעזר שטרן התייחס לנושא ואמר כי ההשקעה הגדולה ביו"ש באה על חשבון פיתוח הנגב והגליל. "שלושים שנה מדברים פה על יהודה ושומרון. בוא נסגור את הפינה ונגיד - שבשלב הזה, כתוצאה מהדיבורים האלה, ומההשקעות האלה, שצריך להשקיע, אבל לא בפרופורציות האלה - איבדנו את הנגב ואנחנו יכולים לאבד גם את הגליל".

ביש עתיד אמנם החלו בקמפיין ייעודי לציבור הדתי לאומי אולם נראה כי קמפיין זה פועל באופן מנותק משאר הקמפיין לאחר שבתחילת השבוע אף הוציאו ביש עתיד סרטון חושפני ובעל מסרים מיניים בוטים שזכה לתגובות שליליות מחברי המפלגה הדתיים.

בנוסף גם הנושא של תחבורה ציבורית בשבת מעורר מחלוקת לאחר שח״כ שי פירון הודיע על התנגדות לתחבורה ציבורית בשבת, דבר שזכה להודעת התנגדות של יאיר לפיד.