יש זכויות נשים ביו"ש

בעקבות הלחץ שהפעילה הצעת החוק של ח"כ אורית סטרוק, שש שנים לאחר קביעת בג"צ בנושא, חתם אלוף פיקוד מרכז על צו אלוף המעניק זכויות לנשים ביו"ש

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/13 17:23 ט בחשון התשעד

יש זכויות נשים ביו"ש
יחצ, צילום: יחצ

לפני כחודש לאחר ישיבת ממשלה סוערת בסוף השבוע שעבר, הוחלט כי הצעת החוק של ח"כ אורית סטרוק תאושר לחקיקה בכנסת במידה ולא ייחתם צו אלוף עד לפתיחת מושב החורף. השבוע התבשרה סטרוק, כי אלוף הפיקוד חתם על צו האלוף המחיל את החוק ביו"ש ומעתה זכויות הנשים והאכיפה על פגיעה בזכויותיהן יחולו גם ביו"ש.

"אני מקבלת את הידיעה ברגשות מעורבים“, אומרת סטרוק, ”מצד אחד זו התקדמות מבורכת: הצעת החוק שלי, הדיון הציבורי שיצרה, והאולטימאטום שהציב בעקבותיה ראש הממשלה, שמו סוף לזלזול המתמשך של המנהל האזרחי בזכויות האזרחים תושבי יהודה ושומרון. סוף סוף, 6 שנים אחרי שבג"צ הצביע על הצורך בהשוואת זכויות העובדים ביהודה ושומרון - רואים התקדמות, וההתקדמות מתחילה דווקא בזכויות נשים. ותמשך הלאה, לכלל זכויות העובדים“.

”מצד שני, אני מצרה על שראש הממשלה לא דחה בשתי ידיים את הטענות חסרות השחר של היועץ המשפטי, שדרש שהחקיקה תבוצע בצו צבאי ולא בחוק ישראלי נורמטיבי", אמרה סטרוק.

סטרוק הוסיפה ואמרה כי "מבחינתי התהליך תם ולא נשלם. אוסיף לפעול למען שוויון זכויות תושבי יהודה ושומרון. אחרי 45 שנה, הגיע הזמן שהחיים כאן יהיו נורמאליים ושוויונים".