"ישראל שלי" נגד תיאטרון החאן

התנועה קראה לגולשים להפעיל לחץ על התיאטרון, כדי שזה יבטל את העלאת המחזה "דוחקי הקץ", בטענה כי "כל כולו כתב הסתה נגד ההתיישבות והציבור הדתי"

חדשות כיפה אורי פולק 16/05/12 13:18 כד באייר התשעב

"ישראל שלי" נגד תיאטרון החאן
Magister ויקיפידה, צילום: Magister ויקיפידה

תנועת הימין "ישראל שלי" גייסה את גולשיה בפייסבוק לפעולה נגד העלאת המחזה "דוחקי הקץ", אותו כתב מוטי לרנר, זאת בטענה כי מדובר ב"כתב הסתה נגד הציבור הימני והדתי בישראל".

המחזה עתיד לעלות על במת תיאטרון החאן והוא נכלל בתוכנית המחזות שלו לעונה הקרובה. ב"ישראל שלי" פנו לגולשים בדרישה להפעלת לחץ על הנהלת התיאטרון, כדי שזו תוציא את המחזה מהתוכנית השנתית.

המחזה "דוחקי הקץ" נכתב על ידי מוטי לרנר והוא סובב סביב סיפרו הטבח שעשה ברוך גולדשטיין במערת המכפלה, לפני כשני עשורים. "את המחזה המתועב כתב מוטי לרנר, איש שמאל קיצוני שחתום על מסמך ההחרמה של היכל התרבות באריאל. כל כולו כתב הסתה נגד הציבור הימני, הדתי והמתנחלי", טוענים בתנועה.

לרנר צוטט בעבר כאומר כי "התיאטרון הישראלי לא משמיע מילה נגד זוועות הכיבוש". בעבר, כאמור, חתם נגד הקמת היכל התרבות באריאל והעלה את ההצגה "קסטנר", המציגה את הצנחנית הגיבורה חנה סנש כמי שרק הזיקה ליהודים.

"פנו עכשיו בדחיפות למנהלי תיאטרון החאן ודרשו לבטל את המחזה המסית, לפני שיעלה על הבמה", קראו בתנועה, שהפנו את הגולשים לעמוד הפייסבוק של התיאטרון או למנכ"ל תיאטרון החאן.