ישראל לפולין: האיסור על שחיטה כשרה פוגע בעם היהודי

משרד החוץ פרסם הודעת גינוי בעקבות החלטת הפרלמנט הפולני על דחיית הצעת החוק שהייתה אמורה להתיר שחיטה כשרה במדינה: "נדהמים מכך שדווקא פולין, מכל האיחוד האירופי, אוסרת שחיטה כשרה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 15/07/13 14:59 ח באב התשעג

ישראל לפולין: האיסור על שחיטה כשרה פוגע בעם היהודי
peretzp-cc-by-sa, צילום: peretzp-cc-by-sa

משרד החוץ פרסם היום (ב‘) הודעה יוצאת דופן נגד ממשלת פולין, בעקבות החלטת הפרלמנט הפולני על דחיית הצעת חוק, לפני מספר ימים, שביקשה להתיר את השחיטה הכשרה במדינה.

ביום שישי האחרון דחה הפרלמנט הצעת חוק ממשלתית לאפשר למשחטות לייצר בשר כשר. הפרלמנט בפולין היה אמור לאשרר תקנה שהתקבלה ב-2004, שהתירה שחיטה של בעלי חיים, אולם תוצאות ההצבעה היו 222 נגד האישרור מחדש ו-178 בעד. מספר חברי פרלמנט שהצביעו נגד החוק נימקו זאת בטענה שהשחיטה היא אכזרית כלפי בעלי חיים.

היום, כאמור, פרסם משרד החוץ הודעת גינוי למהלך. ”ישראל מאוכזבת מההחלטה של הפרלמנט הפולני לאסור מנהג דתי חשוב המקובל מקדמת דנא על מיליוני יהודים. החלטת הפרלמנט לדחות הצעת חוק שתתיר שחיטה כשרה בתחומי המדינה היא בלתי מקובלת לחלוטין“, נכתב בהודעה.

במשרד החוץ אומרים כי ”פולין היא מדינה שההיסטוריה שלה שזורה בהיסטוריה של העם היהודי וההחלטה מסבה נזק רב לתהליך שיקום החיים היהודיים בפולין. אנו נדהמים מכך שדוקא בפולין, מכל מדינות האיחוד האירופי, נוצר מצב שבו שחיטה כשרה אסורה. מדובר בצעד שאינו עולה בקנה אחד עם הפתיחות והמודרניות שפולין הדמוקרטית מתהדרת בהן“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן