'ישראל היום', 'ג'רוזלם פוסט' ו'אשדיר' הגישו הצעות לרכישת מקור ראשון

אדלסון הגיש הצעה לרכישת 'מקור ראשון' וnrg בלבד בעוד אלי עזור הציע לרכוש את המערכת כולה. גם אלי עציון מ'אשדיר' ובן צבי עצמו הגישו הצעות לרכישת העיתון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/03/14 20:01 כב באדר ב'

'ישראל היום', 'ג'רוזלם פוסט' ו'אשדיר' הגישו הצעות לרכישת מקור ראשון
מקור ראשון, צילום: מקור ראשון

מועד הגשת הבקשות הסתיים לרכישת 'מקור ראשון' הסתיים. העיתונים 'ישראל היום' בבעלות שלדון אדלסון ו'ג'רוזלם פוסט' בבעלות אלי עזור הגישו בקשות לרכישת העיתון 'מקור ראשון'.

בנוסף לשניים, הגיש אלי עציון, בעל חברת 'אשדיר' המפיצה את עלוני השבת 'מצב הרוח' ו'שבתון' הצעה לרכישת העיתון וגורם נוסף המעוניין לרכוש את 'מקור ראשון' הינו הבעלים הנוכחי, שלמה בן צבי. 'ידיעות אחרונות' ו'בשבע' החליטו שלא להגיש הצעה בסופו של דבר.

נאמן בית המשפט, חן ברדיצ'ב אמור להגיש ביומיים הקרובים לבית המשפט את המלצותיו בנוגע לזהות הרוכש. ברדיצ'ב הציע למכירה את פעילות החברה המחולקת לשלושה חלקים - 'מעריב', 'מקור ראשון' ו'nrg'. 'ישראל היום' מעוניין לרכוש את 'מקור ראשון' וnrg ו'ג'רוזלם פוסט' מעוניין בחברה כולה.

בשל נתח השוק שלו יאלץ 'ישראל היום' אם יהיה הרוכש בסופו של דבר, לבקש אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים לביצוע העסקה, זאת מכיוון שהוא חולש על נתח שוק רחב בתחום התקשורת הכתובה. ייתכן כי גם 'ג'רוזלם פוסט' יאלץ לעשות כן. אם לא ימצא רוכש לחברת הקורסת, היא תיסגר.