"ישראל היא המדינה הבלתי מוסרית ביותר בעולם כלפיי אזרחיה"

כ-40 רבנים חתמו על מכתב הקורא להקמת ועדת חקירה שתבדוק את התנהלות השב"כ. הרב אליהו זיני ל´כיפה´: "עינויים עושים רק עם אויבים - עושים את זה במלחמה"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/12/15 15:54 יב בטבת התשעו

"ישראל היא המדינה הבלתי מוסרית ביותר בעולם כלפיי אזרחיה"
דוברות הרב זיני, צילום: דוברות הרב זיני

עשרות רבנים מהציונות הדתית קוראים להקים וועדת חקירה לבדיקת התנהלות השב"כ, נוכח הדיווחים על עינוי הנערים בידי השב"כ. "אנו דורשים להפסיק מיד את חקירתם של הנערים במחלקה היהודית בשב"כ, למנות ועדת חקירה אשר תחקור את התנהלות השב"כ בפרשה, ובמידה שנעברו עבירות על ידי החוקרים - להעמידם לדין", כתבו הרבנים.

עוד נאמר במכתב כי "רק במקרה כגון זה - בו קיים מידע מוחשי על פיגוע ספציפי שעומד להתרחש, יש וודאות גמורה באפשרות להתממשות הסכנה ואין כל דרך אחרת למנוע את התוצאה - הותר לשב"כ לנקוט באמצעים מיוחדים".

הרב ד"ר אליהו זייני, ראש ישיבת אור וישועה, חיפה, שחתום על המכתב, אומר בשיחה ל'כיפה' כי לא ייתכן שתננהל חקירה של יהודים עם עינויים "אסור לענות, אין לאף סמכות לגרום לאדם אחר להודות על משהו בעינויים". לדבריו "עינויים עושים רק עם אויבים - עושים את זה במלחמה. כל אדם בעינויים מסוגל להודות בכל דבר ולכן מדובר בפשע".

בנוגע לשאלה מיהו אויב, אמר הרב זיני כי אויב "זה כל מי שתוקף את מדינת ישראל מבחוץ ואיננו שייך לעמנו". עוד הוסיף הרב כי כיום ישנו בלבול גדול סביב מושג הישראליות "יש תסבוכת ישראלית, כיוון שאנחנו מחליטים לכנות אנשים כישראלים אפילו שהם לא בני ישראל, זהו האבסורד שיצרה מדינת ישראל - שיש אזרחים ישראלים שהם לא יהודים".

הרב זיני הדגיש כי כיום מצביעים על קבוצה קטנה שמאיימת על המדינה, ולדעתו זוהי טעות לחשוב שמדובר באיום ביטחוני "זה דבר בלתי נסבל. הם לא יכולים לאיים על המדינה, אי אפשר שכמה ילדים ימוטטו אותה". הרב התייחס להצהרות גם של חברי כנסת ואישי ציבור שיצאו להגנת השב"כ, בינהם גם אנשי הבית היהודי ואמר עליהם כי "ההצהרות שלהם מעידות רק על הרמה האינטלקטואלית שלהם". "אנחנו מאויימים על ידי אנשים שרצחו אתמול בירושלים שני יהודים, על זה אנחנו מאויימים, המדינה לא עוסקת בדם יהודי הנשפך באופן בלתי פוסק, אנחנו מדינה שפשוט נטרפה דעתה" טען הרב.

"מה שעושים לימין הקיצוני לא מוכנים לעשות לשמאל הקיצוני, זה חוסר מוסריות וחוסר הגינות, שיעשו את זה לשמאל הקיצוני באותה המידה, אבל הם לא עושים את זה. אני רוצה הגינות, וזה מעיד שמדינת ישראל היא המדינה הבלתי מוסרית ביותר בעולם כלפיי אזרחיה. כי מול אוייבוינו נוהגים באיפוק" סיכם הרב זיני.