ישראלי נדקר במרכז חב"ד העולמי בניו יורק

צעיר חרדי הלומד במרכז חב"ד העולמי בברוקלין נפצע באורח קל-בינוני מדקירות סכין במרכז חב"ד בברוקלין. המשטרה פתחה בירי לעבר הדוקר, גבר שחור, ולאחר מכן עצרה אותו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/12/14 10:23 יז בכסלו התשעה

ישראלי נדקר במרכז חב"ד העולמי בניו יורק
Shutterstock, צילום: Shutterstock

ישראלי נדקר במרכז חב"ד העולמי בקראון הייטס, ברוקלין, בניו יורק. הישראלי, צעיר חרדי הלומד בבית המדרש של הרבי מלובביץ' '770', נפצע מדקירות בתוך המרכז העולמי המוכר ומצבו קל-בינוני. על פי עדי ראיה הדוקר נכנס לבית חב"ד ודקר את הצעיר בצווארו.

המשטרה עצרה את הדוקר, גבר שחור, זאת על פי חלק מהדיווחים בעזרת ירי לעברו ותפיסתו לאחר שאיבד את ההכרה. נחשד כי הדקירה נעשתה על רקע המהומות בארצות הברית בעקבות הריגתם של מספר צעירים שחורים על ידי שוטרים, אך הדבר לא ברור דיו עדיין.

ראש המחלקה למאבק באנטישמיות, בהסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל קישר את האירוע לתקיפות נוספות ברחבי העולם. "היהודים מהווים טרף קל לשנאה ולהסתה המתפשטת בכל רגע ברחבי העולם. דקירת יהודי בבית חב"ד מצטרפת לעלייה החדה והמשמעותית באנטישמיות האלימה בצרפת, בבלגיה, בכל אירופה וכמובן בארה"ב. על שלטונות ארה"ב להתעורר ולהתחיל לטפל ביד קשה נגד התופעה", אמר.

בתוך כך, תחת אבטחה כבדה וליווי משטרתי צמוד, התקיים כנס עולמי למאבק באנטישמיות, בבריסל-בלגיה, בהשתתפות של למעלה ממאה מנהיגים יהודים מעשרים מדינות שונות מרחבי העולם. האירוע נערך ביוזמת המחלקה למאבק באנטישמיות, בהסתדרות הציונית העולמית. הכנס התקיים על רקע התגברות מקרי האנטישמיות האלימים ברחבי העולם ובאירופה בפרט. מטרת הכנס היתה לצאת בקריאה בפני ממשלות העולם "די לאלימות האנטישמית" ! הכנס הייחודי, הביא לחבירה עמוקה בין הנציגים השונים מרחבי העולם, אשר קיבלו החלטה להמשיך להעלות מודעות וליצור פורום משותף אשר יחלוק מידע על אירוע אנטישמיות עם שאר החברים ובמקביל להיאבק באנטישמיות ברשת האינטרנט, בהשפעה על חקיקה ואכיפה ועוד.

לדברי חגואל: "בעשור האחרון יש יותר מקרים אלימים על רקע אנטישמי ברחבי העולם ובבריסל בפרט. אני קורא לאיחוד האירופי לקדם את החקיקה בנציבות האירופית נגד האנטישמיות שתיושם בכל 28 מדינות האיחוד האירופי, ממש כמו שקורה בצרפת. אנו אומרים די לאלימות, די לאנטישמיות !".

הרב אלברט אברהם גיגי, רבה הראשי של בלגיה הציג בפני המשתתפים את המורכבות של חיים בצל אנטישמיות באירופה בכלל ובבלגיה בפרט. מורטון קליין, נשיא התנועה הציונית האמריקנית (ZOA) סקר בפני המשתתפים את אופי חייהם של סטודנטים יהודי ארה"ב לדבריו "מרצים באוניברסיטאות משפילים יהודים, משתתפים בעצרות אלימות וקוראים לסטודנטים שלהם להחרים יהודיים ומוצרים ישראלים. זוהי ארה"ב של שנת 2014".