ישי תוקף את בנט: די לשימוש הפאתטי במילה "אח"

יו"ר ש"ס משתלח ב"בית היהודי" בעקבות הברית שכרת בנט עם לפיד - שהשאירה את החרדים מחוץ לקואליציה: "הכתם בהחרמת הציבור החרדי - לא יימחה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 09/03/13 20:42 כז באדר התשעג

ישי תוקף את בנט: די לשימוש הפאתטי במילה "אח"
Ira Abramov-cc-by-sa, צילום: Ira Abramov-cc-by-sa

”די, די לשימוש הפאתטי במילה "אח", אשר זה שמשתדל להכניסה בכל הזדמנות לא יודע כניראה את שטומנת בחובה“ - כך תקף הערב (מוצאי שבת) אלי ישי, יו“ר תנועת ש“ס, את יו“ר ”הבית היהודי“ נפתלי בנט. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, המשיך ישי את מתקפת המפלגות החרדיות נגד ”הבית היהודי“, שהתעוררה בעקבות הברית שכרת בנט עם יו“ר ”יש עתיד“ - יאיר לפיד.

”הצלחתם להביא המציאות אליה התפללתם, אף לא חרדי אחד יעמוד לצדכם בעת הצילום במדשאות בית הנשיא“, כתב הערב ישי, ”אך ביום שאחרי, בסיום תרועת הניצחון של אלו שהכניסו את רה"מ להיות כשבוי למלא גחמותיהם, יזכרו בחירות 2013 כיום בו ציבור שלם, מסורתי וחרדי הוחרמו אך ורק בשל אמונתם ותפיסתם. מילים יפות לא יוכלו להמתיק השבר ואת עומק הקרע שנוצר בתקופה הנוכחית אך ייזכר עוד שנים רבות קדימה“.

(צילום: Ira Abramov-cc-by-sa) יהודי מחרים יהודי, זה לגיטימי? ישי

ישי הוסיף וכתב כי ”הכתם שבהחרמת הציבור אותו אני מייצג, בין המסורתי, החרדי והחילוני לא ימחה. אם היו מחרימים חרדים חברי פרלמנט אירופאיים במדינה כזו או אחרת, הצמד החדש היה מיד משמיע קול זעקה. "יהודי לא מגרש יהודי" אך מסתבר "שיהודי מחרים יהודי" זה לגיטימי“.

בניגוד לחבריו מ“יהדות התורה“, ישי לא מבטיח לנקום - פוליטית - בציבור הדתי לאומי. ”כאשר יעבור לפיד למשימתו הבאה, בדמות פגיעה במתיישבים ובהתיישבות ביו"ש, אל לכם, אחי המתיישבים, להתדפק על דלתותינו בבקשת עזרה, אנחנו כבר נתייצב ולא נמתין לקריאה, תמיד היינו שם ותמיד נהיה, אין בכוונת ש"ס להפנות החרב שננעצה בגבה אליכם, על אף התנהלות זה המתיימר לייצגכם, אנו נוכיח לכם, גם ממקומנו החדש שנישאר נאמנים לתפיסתנו ואמונתנו וכי אחים אמיתיים אנחנו“, כתב ישי.

יו“ר ש“ס סיכם כי ”בראש מורם ובגאון נלך לאופוזיציה ובעוד פחות משנתיים, בעת העמדתנו שוב לבחירת הבוחר, אני יודע כי יעדיף את דרך ההבנה, ההידברות והחיבוק על פני דרך ההחרמה, הריחוק וההקצנה, הוא לא ייתן ידו להמשך הקו אשר ננקט בשבועות האחרונים להפיכתנו מחברה במחלוקת לחברה מחולקת“.