ישי לפידות נגד האופי החילוני של הטקס "שרים וזוכרים" בבריכת הסולטן

הזמר החסידי ישי לפידות מוחה נגד האופי של הטקס בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל, שאינו מתאים לציבור שלא שומע שירת נשים: "צר לי שהאירוע, שהיה מיועד מלכתחילה לציבור הדתי והחרדי, הפך עם השנים לטקס ישראלי מן המניין"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 09/05/16 13:13 א באייר התשעו

ישי לפידות נגד האופי החילוני של הטקס "שרים וזוכרים" בבריכת הסולטן
cc-by-Yuvalhuck, צילום: cc-by-Yuvalhuck

הזמר החסידי ישי לפידות, אומר היום (ב') ל'כיפה' כי הוא מתנגד לאופיו החילוני של טקס הזיכרון בבריכת הסולטן, אשר לטעמו, אינו מתאים לציבור הדתי והחרדי, אשר מקפיד לא לשמוע שירת נשים: "כאדם שהיה שותף ליסודו של טקס 'שרים וזוכרים', שמבחינתי היה מיועד מלכתחילה לציבור שלא יכול להגיע לטקסים האחרים, הן בגלל שהוא לא מקשיב לשירת נשים והן בגלל שהוא מבקש לשמוע שירים המתאימים לו".

הזמרים שאמורים להופיע באירוע לפי ההזמנה הם: קרן פלס, הראל סקעת, אליעד נחום, עמיר בניון, עדן בן זקן, כנסיית השכל ועידן עמדי.

לפידות הוסיף כי הוא מצטער שהציבור הדתי והחרדי מודר מן הטקס הגדול, מכיוון שגם אין זמרים מהז'אנר היהודי - חסידי: "צר לי שהאירוע, הטקס עצמו הפך עם השנים לטקס ישראלי מן המניין. ובמקביל אני מיצר על כך שאף גורם או עמותה לא חשבו שנכון, להפיק אירוע שמתאים לציבור החרדי או החרד"לי והדתי, המפקיד על איסור שירת נשים והמבקש לעצמו, ערב יום זיכרון עם שירים ותפילות שמתאימים לו".

לפידות ביקש לציין כי הוא כן מופיע בערבי זיכרון אחרים מדי שנה, והוא אינו מוחה מטעמים של חוסר פרנסה או חוסר בהופעות אלא: "מצטער שהציבור הזה נטול טקס משלו, כי הציבור הזה לא יכול להגיע לטקס הזה. ובכללם הטקס בבריכת הסולטן, כי הוא טקס אשר מיסודו היה מתאים לציבור הדתי".