ישיבת ההסדר ברחובות לתלמידיה: ערכו חתונות צנועות

במסמך עקרונות קבעה הישיבה "גבולות גזרה" להוצאות הכלכליות סביב חתונות: עד 180 שקלים למנה, מנות "משמחים" לאורחים מהישיבה ומתנה בגובה עד 40 שקלים לבחור ישיבה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/10/12 15:27 כד בתשרי התשעג

ישיבת ההסדר "מורשת יעקב" ברחובות מיישמת מסמך עקרונות אותו מאמצים תלמידי הישיבה, זאת על מנת לשמור על אווירה צנועה יותר - כלכלית והלכתית - בחתונות ושמחות אליהן מוזמנים התלמידים.

"לצערנו השתרשה נורמה להוציא על ערב החתונה סכומים גבוהים מאוד", טוענים בישיבה וגורסים כי "יש מקום ליצור אווירה חברתית שבה הנורמה היא חתונה פשוטה יותר - באולם שאינו מנקר עיניים ובאופן כזה שהערב לא יהיה לנטל כבד מנשוא על המשפחות". בישיבה הבהירו לתלמידים כי "חתונה ראוותנית מדיי אינה לרוח הישיבה ורבניה".

(צילום: אלנתן גוטוירט)

בין היתר נדרשים התלמידים לבחור אולם המגיש מנות בטווח מחירים של 150-180 שקלים, ללא הוצאות של "מותרות" דוגמת זיקוקים, חופה מעוצבת או סידורי פרחים. בישיבה קראו לתלמידים להקפיד על כשרות מהודרת ולנסות לתאם אולם אירועים הסמוך לישיבה. "במידת האפשר יש לקיים חתונה עם הפרדה בין נשים וגברים, ישיבה של בחורי הישיבה בנפרד ולא ישיבה מעורבת עם שאר האורחים", נכתב. כמו כן צוין כי "פעמים רבות לא נשאר מקום ישיבה מסודר לרבנים ומן הראוי לשמור להם מקום בשולחנות בחורי הישיבה".

בישיבה ברחובות ציינו כי באחריות החתן "לארגן הסעה לחתונה לר"מים ולרב המקדש". עוד נדרשים החתנים לדאוג כי ב"כיבודים" של ברכות החתונה יש לשתף גם את רבני הישיבה וגם את קרובי המשפחה המכובדים והמבוגרים - דוגמת סב החתן וסב הכלה.

(צילום: justinoberman-cc-by-sa)

ובאשר להתלבטות הנצחית - תזמורת או DJ? בישיבה החליטו: "עדיפות ראשונה לתזמורת שחשה את הרוקדים ולא לתקליטן". כמו כן הורו בישיבה לתלמידים כי "אין להרים את הכלה בכסא ולא להעלות את בני הזוג על פלטת שולחן" - כמנהגם של בני ישיבות לא מעטות בזמננו. עוד נכתב במסמך כי "ראוי שבחורי הישיבה יצרפו לריקודים את שאר המוזמנים על מנת שייטלו חלק במצוות שמחת חתן וכלה. הריקודים צריכים להיות באווירה של שמחה של מצווה ולא סתם התפקדות וסכלות". כמובן שמטבע הדברים יש להפריד בריקודים בין גברים ונשים.

ומה בדבר הצ'ק לזוג הצעיר? בישיבה ברחובות חסכנים בהוצאות האירוע אך גם במתנות: "מן הראוי שלבחורי הישיבה יהיה שולחן נפקד בו תוגש מנה בסיסית ומומלץ שכל חברי השיעור יקנו מתנה משותפת בשם כל השיעור". עם זאת, במידה והחתן מעדיף כסף לכיסוי ההוצאות, בישיבה ממליצים "למסור מעטפה משותפת מטעם אורחי הישיבה במחיר של עד 40 שקלים לבחור".