ישיבת ההסדר בקרני שומרון תונגש לנכים

בישיבה החליטו לנצל את תקופת "בין הזמנים" על מנת לקיים בקמפוס הישיבה קייטנה לילדים נכים בעלי צרכים מיוחדים. כמו כן, חדרי מגורים הנגישים לנכים יוקמו בקמפוס הישיבה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 16/08/12 11:52 כח באב התשעב

ישיבת ההסדר בקרני שומרון תונגש לנכים
ישיבת קרני שומרון, צילום: ישיבת קרני שומרון

בתקופת בין הזמנים עומדים קמפוסים של ישיבות רבות כאשר הם ריקים או מנוצלים לרווח כספי על ידי אירוח משפחות. בישיבת ההסדר בקרני שומרון החליטו לנצל את תקופת "בין הזמנים" על מנת לקיים בקמפוס הישיבה קייטנה לילדים נכים בעלי צרכים מיוחדים.

במשך שש שנים פועל הוסטל "נופשון שומרון" במתחם קמפוס ישיבת ההסדר קרני שומרון, ומארח בשבתות ילדים בעלי צרכים מיוחדים. מזה שנתיים החלו להפעיל קייטנה בת חמישה ימים בתקופת בין הזמנים שמטרתה היא להעניק חוויה מרוממת לכעשרים וחמישה ילדים המיוחדים מכל רחבי הארץ ומכל גווני האוכלוסיה שלא תמיד החיים מיטיבים עמם. הקיטנה כמובן מאפשרת גם להוריהם הפוגה מהטיפול האינטנסיבי בילדיהם ומרווח נשימה והיא פועלת בעזרת מתנדבים שמלווים את הילדים בכל שעות היום ובפעילויות הקייטנה הכוללות בין השאר סיור בבסיסי צה"ל, פרקי מים ועוד.

מי שמוביל את הקייטנה יחד עם נוער השומרון הם תלמידי ישיבת ההסדר בקרני שומרון שהחליטו להשקיע את תקופת בין הזמנים למטרה נעלה זו. בישיבה קיים חדר נגיש המיועד במיוחד לילדים נכים בעלי לקויות כאשר בלילה הם משתכנים בחדרי תלמידי הישיבה. כעת, לאחר קבלת האישור והתמיכה מהביטוח הלאומי, בכוונת הישיבה להקים חדרי מגורים ייחודיים ונגישים המותאמים לאוכלוסיה מיוחדת זו.

מיזם "נופשון שומרון" הוקם לזכרם של אברהם סיטון, אשר נהרג בפיגוע בישיבת חיצים, ואדווה פישר, שנהרגה בפיגוע בצומת גהה. על שמם הוקמה קרן "אביאד" המוקדשת לילדים בעלי צרכים מיוחדים. "ישיבת ההסדר קרני שומרון נכונה תמיד להיות לעזר בכל הקשור לפעילות חברתית והסיוע לאחר", אומרת רעות המתנדבת בקייטנה, "חלק מהמהות של בני ישיבה היא גם לדעת לצאת מבית המדרש ולהיות עם הפנים לקהילה ולסייע בכל אשר ניתן".

לפניות לכתב - desk@kipa.co.il