ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות יקיימו כנס חירום נגד הקיצוץ בתקציביהן

ראשי הישיבות זועמים על הקיצוץ המאסיבי בתקציב עולם התורה הציוני-דתי, שצפוי להסב להם פגיעה אנושה. בכנס שיתקיים בשבוע הבא צפויים להשתתף גם שרים וחברי כנסת

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 16/05/13 13:50 ז בסיון התשעג

ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות יקיימו כנס חירום נגד הקיצוץ בתקציביהן
יחצ, צילום: יחצ

ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות מתאגדות לכנס חירום נגד הקיצוץ בתקציב המדינה, שצפוי לפגוע פגיעה אנושה בעולם התורה הציוני-דתי. בכנס, שיתקיים בשבוע הבא בירושלים, צפויים להשתתף ח“כים ושרים לצד ראשי ומנהלי הישיבות, כדי לדון בדרכי ההתמודדות עם הגזרות הכלכליות ועם הדרישה להארכת שירותם הצבאי של תלמידי ה“הסדר“.

איתן עוזרי, מנכ“ל איגוד ישיבות ההסדר, שיגר השבוע מכתב לחברי הכנסת מטעם ”הבית היהודי“ וטען כי מאז תחילת שנת הכספים מקבלות הישיבות תמיכה שוטפת המקוצצת ב 20% מהתקציב הרגיל עקב אי אישור תקציב 2013. בחודש מאי קוצצה התמיכה ב 20% נוספים ועמדה רק על 60% מהתקציב הרגיל. כבר עתה ישנן ישיבות רבות שאינן מצליחות לשלם לספקים ומשכורות באופן שוטף. עוד נכתב במכתב כי "בפרסומים השונים בתקשורת מדברים על קיצוץ של 600 מיליון שקלים בתקציב הישיבות, זאת אומרת קיצוץ של 60% בתקציב השוטף של הישיבות". לטענת עוזרי, "גם בחצי מזה הרבה ישיבות יקרסו".

עוזרי כותב במכתבו כי מציאות זו נגזרת על עולם הישיבות "כשלציונות הדתית יש 12 חברי כנסת והיא שותפה בכירה בהנהגת המדינה", ומוסיף כי "איננו יכולים להרשות לעצמנו את הפגיעה העצומה בעולם התורה בכלל ואת קריסתו הכלכלית של מפעל ישיבות ההסדר זוכת פרס ישראל“.

גם מנכ“ל איגוד הישיבות הגבוהות, משה גוטמן, שיגר מכתב דומה בו הוא טען כי "קיצוץ זה יהווה מכה קשה אשר תגרום לקריסתם של ישיבות רבות". לדבריו, ”אין מדובר בחוסר הבנה מצידנו לצורך הנדרש לקיצוץ בתקציב המדינה. אך לא ייתכן כי מגזר הישיבות יקוצץ בשיעור שאין לו אח ורע בכל מגזר אחר. פגיעה זו מעוררת את השאלה האם לא מדובר בקיצוץ מכוון על רקע אידיאולוגי".

במכתבו, מציע גוטמן לקצץ את תקציב הישיבות ”בשיעור זהה לקיצוץ במוסדות תרבות אחרים, כדוגמת מוסדות להשכלה גבוהה, תיאטראות ומוסדות ספורט“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן