יריב אופנהיימר: המתנחלים עושים הכל כדי להבעיר שכונות פלסטיניות

בציוץ בטוויטר רגע אחרי הפיגוע בירושלים בו נהרגה תינוקת בת שלושה חושדים האשים מזכ"ל שלום עכשיו את המתיישבים בהלהטת הרוחות במזרח ירושלים. "עושים הכל כדי להבעיר שכונות פלסטיניות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/10/14 20:56 כח בתשרי התשעה

יריב אופנהיימר: המתנחלים עושים הכל כדי להבעיר שכונות פלסטיניות
יאיר גולדשטוף, צילום: יאיר גולדשטוף

רגע לאחר פיגוע הדריסה הרצחני בירושלים, בו נהרגה תינוקת בת שלושה חודשים, פרסם מזכ"ל ארגון שלום עכשיו יריב אופנהיימר ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו האשים את המתיישבים ועמותות הימין בהלהטת הרוחות במזרח ירושלים.

בדבריו טען אופנהיימר כי "לפני שבאים בטענות למשטרת ירושלים, צריך לבוא בטענות לעמותות הימין והמתנחלים שעושים הכל כדי להבעיר את הר הבית ושכונות פלסטיניות כמו סילוואן".

כפי הנראה כתב אופנהיימר את הדברים לאחר שחברי כנסת של הבית היהודי האשימו את המשטרה ואת המשרד לביטחון פנים באחריות לפיגוע בשל התנהלות מוטעת כלפי פורעים בירושלים.

לאחר שתקפו אותו על דבריו פרסם יריב אופנהיימר הודעה נוספת בה הבהיר כי "אין הצדקה לפיגוע טרור ולדריסת אזרחים ופעוטות. המצב במזרח ירושלים מתוח והתיסכול בקרב היהודים והערבים בעיר רב. ביום שאחרי צריך לחשוב כיצד אפשר להוריד את סף המתח, האלימות והשנאה ולא כיצד להמשיך בצעדים חד צדדים שמעלים את המוטיבציה לפגוע בנו". בטוויטר הוסיף וכתב "האחריות לפיגוע הוא על הטרוריסט ואין לכך הצדקה. האחריות למצב הכולל ולמתח בעיר היא על פעילות הימין במזרח ירושלים".

חבר הכנסת מוטי יוגב התייחס לפיגוע והאשים את משטרת ישראל באחריות לנעשה בשל מדיניות מקילה. “פורעים ערביים הרימו ראש בירושלים גם כתוצאה ממדיניות מוטעת של המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל. מדיניות שמכיל יידויי אבנים על יהודים, מובילה לבקבוקי תבערה וירי זיקוקים בכינון ישיר. מדיניות שאינה פועלת ויוזמת עצירת זריקת בקבוקי התבערה והזיקוקים מעודדת את הפורעים ומובילה לפיגועי דריסה וירי".

לדברי יוגב, “על השר לביטחון פנים והמפכ"ל לא רק להקצות כוחות מיוחדים בירושלים אלא גם להסכים למוכנות צה"ל לסייע בכוחות מיוחדים תחת פיקוד משטרת ישראל. על השר לביטחון פנים והמפכ"ל לאשר מדיניות פעולה רחבה הרבה יותר למפקדים ולכוחות המשטרה בשטח, להציב את המפקדים הטובים ביותר במזרח ירושלים ובעיקר לגבות אותם בפעילותם, למגר ולהכריע את הטרור בירושלים ולהשיב את הביטחון לכל רחבי העיר".

בתוך כך, גם פעילי הימין לא שוקטים על שמריהם. ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ועו"ד איתמר בן גביר הגישו יחד עם תושבים מהשכונות פסגת זאב ונווה יעקב בקשה לקיים תהלוכה במסלול הרכבת הקלה בתוך השכונות הערביות, שועפט ובית חנינה. לדבריהם מדובר במחאה על אוזלת היד של המשטרה ופריצת המצור על פסגת זאב ונווה יעקב. הפעילים טוענים כי בעקבות תקדימים תתקשה המשטרה להתנגד לבקשה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן