ירושלים: נחנך רחוב על שם זבולון המר ז"ל

בטקס חניכת הרחוב, הממוקם בקריית הלאום, אמר ראש העיר ניר ברקת כי "המר הותיר אחריו דור שלם של כיפות סרוגות שהתחנכו בצילו". אורלב סיפר: "הוא הצליח להביא להזדהות ישראלית עם ערכי הציונות הדתית"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 02/07/13 19:46 כד בתמוז התשעג

ירושלים: נחנך רחוב על שם זבולון המר ז"ל
ששון תירם, צילום: ששון תירם

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, חנך היום (ג‘) רחוב בירושלים על שמו של זבולון המר ז“ל. המר היה פוליטיקאי ואיש חינוך, ממנהיגי המפד"ל וראשון מנהיגיה מדור "הכיפות הסרוגות". חבר הכנסת ה-7 עד ה-14. כמו כן כיהן כשר החינוך והתרבות וממנהיגי הציונות הדתית.

בטקס חניכת הרחוב, הממוקם בקריית הלאום, השתתף גם סגן ראש העיר דוד הדרי, השר לשעבר זבולון אורלב, השר לשעבר שאול יהלום, הרב יעקב פילבר, חברי מועצת העיר, בני משפחה וחברים.

(צילום: ששון תירם)

בנו של המר, שמואל, נשא דברים באירוע וסיפר על הקשר המיוחד שנרקם בין אביו לבין העיר ירושלים, בה שימש עוד בצעירותו כקומונר סניף ”בני עקיבא“. הוא סיפר כיצד יזם המר בצעירותו עצרת הודיה מיד לאחר שחרור הכותל במלחמת ששת הימים, חרף התנגדויות מצד גורמי הממשלה. שמואל המר הציג איך גם לאחר מכן, בכל תפקידיו הציבוריים, ראה המר את החשיבות בפיתוח וחיזוק ירושלים כסמל לאומי וממלכתי. הוא ציין כי זבולון המר הונצח במספר רב של מקומות ברחבי הארץ אך "אנו בני משפחתו מרגישים שמחה מיוחדת דווקא בקריאת שמו על רחוב בירושלים שאותה אבא כה אהב".

אורלב תיאר את עבודתו רבת השנים של המר ז“ל וציין כי ישנה חשיבות מיוחדת בקריאת רחוב על שמו, במיוחד לאור העובדה שהמר היה זה שפעל לייסד את "תקנת ירושלים" המבטיחה עד היום השקעה של משאבים ויוזמות של ממשלת ישראל בעיר הבירה. אורלב סיפר על דמותו המיוחדת של המר, שלאחר מאבקים לא קלים זכה ללגיטימציה של הציבורים במדינת ישראל והינו הדמות הציונית דתית שהצליחה להביא להזדהות הרחבה ביותר של הישראלים עם ערכי הציונות הדתית.

ברקת עצמו אמר באירוע כי ”זבולון המר ז"ל היה איש ירושלים אמיתי. בכל תפקידיו ולאורך כל חייו ירושלים הייתה במוקד עשייתו ואין מקום יותר מכובד וראוי להנציחו כמו ירושלים. חזונו החינוכי של זבולון המר עדיין מוביל את מערכת החינוך ועשייתו רבת השנים תמשיך להיות שביל מדריך לאנשי החינוך הבאים אחריו“.

עוד הוסיף ברקת כי המר "הותיר אחריו דור שלם של כיפות סרוגות שראו בו את מנהיגם של ילדי ישראל שזכו להתחנך בצילו, אנשים רבים מכל המגזרים שהזדהו איתו, כאיש צנוע, נעים הליכות ומקבל כל אדם“.