יצהר: התושבים גירשו עובדים שבאו לסייע להם בסופה - בגלל שהם ערבים

המועצה האזורית שומרון שיגרה קבלן ועובדים פלסטינים ליישוב יצהר, כדי לפתוח את צירי הגישה ליישוב לאחר הסערה החורפית. לתושבים זה לא הזיז והם החליטו לסלקם מן המקום

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 17/12/13 17:15 יד בטבת התשעד

יצהר: התושבים גירשו עובדים שבאו לסייע להם בסופה - בגלל שהם ערבים
מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה, צילום: מיכאל יעקובסון,ויקיפדיה

אפילו מספר ימים ללא חשמל לא הצליחו לשנות את התנהלותם של חלק מתושבי יצהר: בסוף השבוע שיגרה המועצה האזורית שומרון קבלן פלסטיני, יחד עם פועליו, במטרה לפנות שלגים מצירי הגישה המרכזיים ליישוב. אך הקבלן והפועלים סולקו מיצהר, מפני שהם פלסטינים.

כניסתם של הפועלים הפלסטינים נמנעה גם ביישוב גבעת רונן ובגבעות היישוב יצהר. התושבים בגבעת רונן דרשו מהמועצה לשגר אליהם קבלן יהודי בלבד - וכך עשתה המועצה לאחר התעקשותם.

למעשה, המועצה הסתייעה בעיקר בנהגים וקבלנים פלסטינים אשר סיעו בפינוי הצירים הנצורים ביישובי השומרון, במהלך הימים האחרונים. הם, לצד חיילי צה“ל, עמדו לימין הישובים וסייעו בהתמודדות עם הסופה המושלגת.

מהמועצה האזורית שומרון נמסר בתגובה לכיפה כי ”תושב יצהר על דעת עצמו ביקש מנהג הטרקטור הערבי לא להכנס ליצהר. הדבר נודע למועצה בדיעבד. המועצה מוקירה את פעילותו של הקבלן וואליד חסן מטירא שהגיע עם משפחתו לפנות את הצירים אל הנצורים ביישובי השומרון ויש בכוונתה לתת לו תעודת הוקרה על הצלת חיי תושבים בשומרון בתת תנאים ובחירוף נפש“.