יצהר: אב ובן נעצרו בחשד להעלבת שוטר בפייסבוק

באישון לילה הגיעו חמש ניידות יס"מ, בילוש ומשטרה ליצהר כדי לבצע מעצר בגין פוסט בפייסבוק שפורסם לפני חצי שנה. ארגון חוננו: "מדובר בהתבטאויות החוסות תחת חופש הביטוי"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 09/11/16 15:03 ח בחשון התשעז

יצהר: אב ובן נעצרו בחשד להעלבת שוטר בפייסבוק
Attila JANDI / Shutterstock.com, צילום: Attila JANDI / Shutterstock.com

כוחות משטרה פשטו על בית של משפחה ביישוב יצהר במטרה לעצור את אחד מילדי המשפחה בשל פוסט שזה פרסם בפייסבוק. בפוסט העליב הילד שוטר שהשתתף במעצר של אחת מתושבות היישוב בעבר. אב המשפחה נעצר גם הוא כאשר ביקש לקרוא את הצו שהחזיקו השוטרים.

חמש ניידות יס"מ, בילוש ומשטרה הגיעו לבית המשפחה ביצהר בסביבות השעה 2:30 לפנות בוקר ודרשו להיכנס לבית בכדי לעצור את אחד מילדי המשפחה. השוטרים פרצו בכח לבית וכשאב המשפחה, בשנות ה-50 לחייו, ביקש לראות את צו המעצר השוטרים הסכימו להציג את הצו רק מרחוק כאשר לאב לא הייתה אפשרות לראות את הכתוב. האב ניסה לקחת את הצו על מנת לראות את הכתוב ואז, על פי ארגון "חוננו" התנפלו עליו השוטרים באלימות ועצרו אותו בחשד לתקיפת שוטר.

האב ובנו נלקחו לחקירה בימ"ר ש"י שם התברר כי החשד נגד הבן הוא העלבת שוטר בגין פוסט שפרסם בפייסבוק, בנוסף הבן הואשם בהפרעה לשוטר לאחר שביציאתם מהבית דרש מהשוטרים להביא את התרופות של אביו. השוטרים החרימו מבית המשפחה מחשבים ופלאפון של אם המשפחה שתיעדה את הפשיטה.

בן המשפחה כתב לפני כחצי שנה פוסט בפייסבוק לאחר מעצר לילי של גננת מיצהר. הגננת, אם לארבעה נחשדה בכוונות להפריע למצעד הגאווה ונלקחה יחד עם תינוקה ב-2:00 בלילה מביתה. המעצר עורר הדים בעקבות הצורה בה נערך על בסיס חומר חקירה מוטעה ככל הנראה.

לפוסט צורפה תמונה של שוטר יס"מ בצירוף שמו ונכתב כי "מדובר בכלב דתי שהשתתף עכשיו במעצר של מישהי מהישוב שלנו (אמא לילדים - בניהם תינוקת)" כמו כן כונה השוטר "נבל".

(צילום: חוננו)

בארגון חוננו מציינים כי מדובר על פניו בהתבטאויות החוסות תחת חופש הביטוי וקיימת פסיקה עניפה בנושא. בנוסף, מדובר בפוסט מלפני כחצי שנה ולדברי הצעיר הוא לא הוזמן לחקירה בנושא.

עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו שהגיע לתחנת המשטרה לסייע לאב ולבנו מסר בתגובה: "מדובר במעצר אלים וחמור. התנהלותה הדורסנית של המשטרה החלה בפתיחת חקירה על דברים החוסים תחת חופש הביטוי, המשיכה בהגעה ברוטלית לבית משפחה באישון לילה עם כוחות משטרה גדולים, והתעמרות קשה בכל בני המשפחה כולל אב חולה. אנו תקווה כי האב ובנו ישוחררו בהקדם ואנו נגיש תלונות ונבחן הגשת תביעה אזרחית כנגד השוטרים האלימים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן