יעקב דון ועזרא שוורץ נרצחו אמש בפיגוע בגוש עציון

שלושה הרוגים בפיגוע שהתרחש אמש בגוש עציון. בעקבות הפיגוע נדחתה שבת הארגון באלון שבות ובשאר יישובי הגוש לא תישמע מוסיקה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/11/15 21:18 ז בכסלו התשעו

הנרצחים בפיגוע אמש הם עזרא שוורץ בן 19, בחור ישיבה מארה"ב המתגורר בבית שמש שהגיע לחלק אוכל לחיילי צה"ל המוצבים בגוש עציון ויעקב דון בן 49, תושב הישוב אלון שבות, מחנך וכרכז חינוך חברתי בתיכון ״דרך אבות״ באפרת ודוקטורנט לטכנולוגיה חינוכית באוניברסיטת חיפה. בפיגוע נהרג גם שאדי זהדי ערפה, פלסטיני תושב חברון שנקלע למקום.

לא נמסרו פרטים על הלוויתו של עזרא שוורץ.

הלוויתו של יעקב דון תתקיים היום (יום ו) בשעה 10:30 בבית העלמין בכפר עציון.

דון ואשתו היו בעברם שליחי הוראה בטורונטו. היה פעיל בענייני קהילה וחינוך בגוש עציון וכיהן בעבר כחבר ועד היישוב ויושב ראש ועדת חינוך.

חבריו מספרים, כי דון היה איש חינוך בכל רמ״ח איבריו. אהב חינוך ומעל לכל אהב את תלמידיו. "איש של חינוך וחיוך", הגדירו אותו.

אמש נורו דון על ידי מחבל מרכב פלסטיני חולף, נפצע קשה מאד ונפטר מאוחר יותר מפצעיו. בפיגוע נהרג גם בחור כבן 18, בחור ישיבה אמריקאי שהגיע ללמוד בארץ בישיבה בבית שמש ונפצעו עוד ארבעה

הרב אמנון בזק שלמד עם הנרצח בישיבה כתב בעמוד הפייסבוק שלו:

"רציחתו של יעקב דון הי"ד סמוך לאלון שבות טומנת בחובה סמליות טרגית. יעקב נרצח בעש"ק פרשת 'ויצא יעקב', שבפתיחתה כתב רש"י: "מגיד שיציאת צדיק מן המקום עושה רושם". ויעקב, חברי למחזור בישיבת הר עציון ושכני ליישוב, אכן היה צדיק אמיתי. אידיאליסט ואיש חינוך בכל רמ"ח אבריו, תמיד עם חיוך על הפנים, מאיר פנים לכל אדם בחן, בהומור ובצניעות. יתרה מזאת, יעקב היה פעיל מטעם היישוב בסניף 'בני עקיבא', והנה הוא נפל בידי בני עוולה בערב שבת הארגון, לאחר חודש הארגון שאותו הוא עצמו פתח בשיחה בסניף".

עם היוודע דבר הפיגוע ומותו של דון ולאחר התייעצות עם ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל הוחלט בתנועת בני עקיבא לדחות את קיומה של שבת הארגון ביישוב אלון שבות ולקיים שבת סניפית של יחד ותפילה. בשאר ישובי הגוש יתקיימו אירועי שבת הארגון אך לא כסדרם. לא תישמע מוסיקה ואירועי השבת יתקיימו בתוספת שיחות באמונה והתחזקות.

בתנועת בני עקיבא מסרו: "נקיים את מופעי הדגלנות בכל העוצמה ונאמר כי אנו מסרבים להשבית את החיים. את המפקדים נפתח באמירת תהילים לעילוי נשמת הנרצחים ותפילה לשלום הפצועים".

"בהחלטה זו אנו מבקשים לומר כי לא ניכנע לטרור אלא נמשיך לחנך דור שלם בענווה ובגאון לחיזוק עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. איננו יכולים להתעלם מהאירועים הקשים בתל אביב בגוש עציון וברחבי הארץ כולה זו לא העת לחגיגות. עם זאת, האירועים מחייבים את חיזוק אחיזתנו בארץ והמשך חינוך הדור הצעיר ע"פ ערכי תורה ועבודה. על כן, נקיים את שבת ארגון בגוש עציון בכובד ראש ובאווירה הראויה".

הסוכנות היהודית פרסמה דברים לזכרו של תושב ארה"ב, עזרא שוורץ שנרצח בפיגוע:

הסוכנות היהודית לישראל מתאבלת על מותו של עזרא שוורץ ז"ל, תלמיד ישיבת "אשרינו" בבית שמש ומשתתף בתכנית "מסע", אשר נרצח במתקפת הטרור היום בגוש עציון. יו"ר הנהלת הסוכנות, נתן שרנסקי, שוחח עם משפחתו של עזרא והביע תנחומים מקרב לב בשמה של הסוכנות. הוא ציע למשפחה כל עזרה שתדרש במהלך התקופה הקשה העוברת עליה. נתן שרנסקי אמר: "עזרא בא לישראל לא רק כדי ללמוד אלא כדי להיות חלק מהוויה הישראלית התוססת. זה הופך את מותו לטראגי אף יותר" .