יעלון על הדחתו:"לנווט לפי מצפון ולא לפי שבשבת"

במקביל למשא ומתן לצירופה של ישראל ביתנו לממשלה, ומינויו של ליברמן לשר הביטחון, אומר יעלון כי מהלך הדחתו מהתפקיד הוא סגידה לעגל של זהב

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 19/05/16 12:11 יא באייר התשעו

יעלון על הדחתו:"לנווט לפי מצפון ולא לפי שבשבת"
Emil Salman, פלאש 90, צילום: Emil Salman, פלאש 90

שר הביטחון משה יעלון אמר הבוקר (ה') כי "צריך לנווט על פי מצפן ולא על פי שבשבת". יעלון אמר את הדברים ביום עיון מסלול נח"ל בקריה על רקע הצעת ראש הממשלהבנימין נתניהו לאביגדור ליברמן למנותו לשר הביטחון. כך פורסם היום באתר דה מארקר.

שר הביטחון לא התייחס באופן ישיר למינוי הצפוי של ליברמן, אך הדגיש כי המהלך הוא מעין סגידה לעגל הזהב שמנבאים הסקרים, בעקבות המהלך: "מה זה מנהיגות? ללכת בהתאם לסגידה לעגל הזהב? יש המון אירועים בהיסטוריה מהסוג הזה, ולכן אם אני צריך לתת עצת זהב, זה לא לאפשר עגל זהב, אלא להמשיך ולנווט על פי מצפן".

עוד הוסיף יעלון כי בתקופה האחרונה הופתע מתופעות בחברה הישראלית, על אף שהתעסק גם בטיפול בטרור היהודי ובתג מחיר. "אני לא יכול להגיד שלא הופתעתי, אלה שיוצאים ובקול רם תוקפים את הערכים הבסיסיים. אני משוכנע שהרוב השפוי לא שם, אבל איסתרא בלגינא קיש קיש קריא, כלומר אבן קטנה בחבית ריקה עושה רעש גדול, אבל האבן כבר לא קטנה. ועצם העובדה ששליחי ציבור מתבטאים באופן שאולי רוצה לשרת קולות מסוימים בחברה אבל תוך איבוד מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות שלי מובנות מאליהן, אני לא יכול להגיד שלא הופתעתי".

בשעות הצהריים צפוי לצאת שר האוצר בהכרזה בנוגע למינויו של ליברמן והרחבת הממשלה, ובינתיים צוותי המו"מ של ליברמן ונתניהו, מנסים להגיע להסכמה זריזה עד הערב.