יעלון: "נתניהו הסכים לוותר על בקעת הירדן"

יעלון שובר ימינה? בפורום בר אילן התייחס היום יעלון לסכסוך הישראלי פלסטיני "אסור לפנות אף יהודי", לראש הממשלה נתניהו "ישנה תחושת בושה וכלימה ממה שקורה למעלה", למחליפו ליברמן "לא צריך לדבר אלא לעשות" ופרשת החייל אזריה

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/07/16 12:30 כא בתמוז התשעו

יעלון: "נתניהו הסכים לוותר על בקעת הירדן"
דוברות, צילום: דוברות

שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, הגיע היום לפורום בר אילון והתייחס בנאומו לכמה מהסוגיות הבוערות בשיח הציבורי כשהוא לא שוכח להתייחס לבוס לשעבר, נתניהו ולמחליפו בתפקיד, שר הביטחון ליברמן.

בפתח הדברים בחר יעלון לתקוף את הרשות הפלסטינית "כשהם מדברים על כיבוש הם מדברים על 1948, לחלוקה בין ימין ושמאל בישראל אין שום טען מכיוון שההנהגה הערבית לא מכירה בישראל כיהודית", לדבריו באין רצון לשלוט בפלסטינים ובאין יכולת להיפרד מהם יש לחתור לפתרונות אחרים "כל רצון להיפרד מהפלסטינים זו אשליה, הם תלויים בנו בכלכלה ובביטחון. בלי צה"ל השלטון של פתח' ברמאללה לא ישרוד אמר יעלון והוסיף "ויתור על אדמה מביא לפגיעה בחיי אדם, אסור לפנות אף יהודי אבל כן לתת לפלסטינאים לעבוד בארץ. כשר ביטחון עמדתי על כך שהם ימשיכו להתפרנס כאן ובזה צריך להשקיע. שום יוזמה מבחוץ לא תצליח, לכן צריך לקדם אינטרסים משותפים ולא ללכת שולל אחרי דברים אחרים".

יעלון דיבר גם על פרשת הלוחם אזריה שירה על פי החשד במחבל מנוטרל בחברון "צריך לעשות הבחנה בין תהליך פיקודי למשפטי, ותמיד העדפתי תחקיר מבצעי ולא מעבר לכך. אני בעד פעילות פלילית, אך בכוונת זדון וזה המקרה. זה אירוע לא נורמטיבי בו הודח החייל, אבל לא דיברתי על התהליך הפלילי, לא דיברתי עם הפצ"ר ולא באתי לבית המשפט".

שר הביטחון דאג גם לתקוף במרומז את אביגדור ליברמן שהחליפו במשרד הביטחון "לא צריך לדבר אלא לעשות, ואת זה עושים. גל הטרור דעך ותוך כדי כך שמעתי ססמאות שצריך לחנוק אותם, שלא יעבדו אצלנו. אלו דברים חסרי אחריות".

לסיום לא שכח שר הביטחון לשעבר לתקוף גם את מדיניות נתניהו "לא ראוי שמערבים את הצבא בפוליטיקה. תוקפים גורמים שמסייעים שמסייעים למשול, למשל התקפה על התקשורת, צה"ל וערכיו ואת מערכת המשפט. לכן החלטתי להתמודד על ההנהגה הלאומית", לגבי הבדיקות שמתנהלות בענייני ראש הממשלה אמר יעלון "ישנה תחושת בושה וכלימה ממה שקורה למעלה. חקירות שנפתחות ונסגרות, חקירות נגד ראש הממשלה ושר שהינו אסיר לשעבר, אם אין אמון בהנהגה אין מנהיגות".

"אם יש לך חזון אתה לא נבהל מטוקבקים" אמר יעלון כשהוא מתכוון לראש הממשלה "הישרדות פוליטית אינה מאפשרת הקמת חזון לטווח רחוק לילדנו", יעלון אישר הצהיר גם לראשונה שראש הממשלה נתניהו כבר נתן בעבר את הסכמתו לוותר על בקעת הירדן בניגוד אליו "אינני מוותר על ריבונות ישראלית מלאה בבקעת הירדן ובהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ובכל ירושלים. יגאל אלון ויצחק רבין לא ויתרו על ריבונות זו, ודווקא אצלנו בימין יש מנהיגים שמסתפקים היום בנוכחות צבאית בלבד. לאן הגענו?".