יעלון נגד בנט: מי שעושה פוליטיקה ממלחמה מוקצה מבחינתי

מתקפה משמעותית מצד שר הביטחון משה יעלון על נפתלי בנט בנוגע למבצע צוק איתן. "מי שמנסה לעשות פוליטיקה ממלחמה מוקצה מבחינתי". בנט: ראוי שישמור על קור רוח

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/03/15 12:09 יב באדר התשעה

יעלון נגד בנט: מי שעושה פוליטיקה ממלחמה מוקצה מבחינתי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחר שקט יחסי בין הליכוד לבית היהודי, בכיר הליכוד שר הביטחון משה יעלון תוקף בחריפות חסרת תקדים את יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט על תפקודו בזמן מבצע צוק איתן, וטוען כי הוא מוקצה מבחינתו.

בראיון לגלי צה"ל הבוקר תקף יעלון את בנט על תפקודו ואמר "גם ראש הממשלה וגם אנוכי נאלצנו לצאת פומבית בביקורת על התנהלותם של חלק משרי הקבינט תוך כדי ניהול המבצע. מי שמנסה לעשות פוליטיקה ממלחמה מוקצה מבחינתי".

"בפוליטיקה בסוף יש קואליציה, יש פשרות. חלק מהבעיה שבגללה הגענו לבחירות היא שהמערכת הפוליטית בסוף מורכבת ממפלגה אחת או שתיים בינוניות, כמה תת-בינוניות והרבה קטנות. אז גם ראש ממשלה שיודע מה הוא רוצה לא רק בתחום הביטחוני לא מצליח להוביל מדיניות", טען יעלון.

לא מדובר בפעם הראשונה בה תוקף יעלון את בנט על רקע מבצע צוק איתן, אך יחד עם זאת בתקופת הבחירות מדובר בהחלט במתקפה משמעותית. בזמן מבצע צוק איתן טען יעלון שבנט קיבל מידע מהרב אביחי רונצקי בניגוד לפקודות, ואף טען כי בנט מנסה לקושש מידע בהפצת מידע שקרי, חלקי ומעוות.

מלשכת בנט נמסר בתגובה לדברי השר יעלון: ״לא נעשה פוליטיקה בזמן שראש הממשלה והשר בנט נמצאים בשליחות לאומית בארצות הברית, ואנו קוראים גם לשר הביטחון לנהוג כך. ההצבעות של שר הביטחון כדי למנוע את מבצע המנהרות מעידות בעד עצמן , אך למרות זאת ראוי שישמור על קור רוח״