יעלון משיב לביקורת בית המשפט: "הגנתי על צה"ל מפני ליברמן, חזן, גופשטיין, מרזל ופייגלין"

אחרי הביקורת של בית המשפט על הבעת עמדה בפרשת אזריה עוד לפני החקירה אומר שר הביטחון לשעבר:"גיבורי האח הגדול, הפייסבוק והטוויטר לא ילמדו אותי מהו מוסר מלחמה". עם זאת הוסיף כי הוא תומך במתן חנינה לחייל המורשע

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/02/17 08:50 כו בשבט התשעז

יעלון משיב לביקורת בית המשפט: "הגנתי על צה"ל מפני ליברמן, חזן, גופשטיין, מרזל ופייגלין"
דוברות, צילום: דוברות

שר הביטחון לשעבר משה יעלון, הגיב אמש (ג') לביקורות נגדו, לפיהן בהתטאויותיו תרם לחריצת דינו של החייל אלאור אזריה שנידון אתמול לשנה וחצי מאסר.

בהקראת גזר הדין אתמול, ציינה ראשת הרכב השופטים של בית הדין הצבאי בקריה, אל"מ מאיה הלר, את הגורמים שהתייחסו לפרשה עוד בטרם מוצתה החקירה, "בשלב שבו התבטאו, חקירת מצ"ח הייתה בראשיתה. כשמדובר בעניינים של חקירה ראוי שימתינו עד להתבהרות התמונה".

יעלון התייחס לדברים בכנס לשכת רואי החשבון ואמר כי "לראש הממשלה, לרמטכ"ל ולי היה ברור מיד בתום התחקיר המבצעי הראשוני כי מדובר באירוע חריג. לכן בהחלטה משותפת יצאנו ביחד בהודעה מספר שעות לאחר האירוע וזאת כדי למנוע התלקחות בשטח, כדי למנוע שימוש באירוע כהוכחה לתיאורית עלילת הדם הפלסטינית שמנסים להדביק לנו שוב ושוב כאילו מדינת ישראל וחיילי צה"ל מוציאים להורג ללא משפט. מתוך אחריות לביטחון המדינה, עשינו זאת".

לטענתו, הוא מצא לנכון להתבטא סמוך מאוד לתחילת החקירה מאחר וראה את "חברי הכנסת ליברמן וחזן מסתערים על בית המשפט הצבאי, יחד עם גופשטיין, מרזל ופייגלין, והזהרתי שאת הוראות הפתיחה באש של צה"ל יקבע הרמטכ"ל ולא מתלהמי הכנופיות. עשיתי זאת מתוקף אחריותי כשר הביטחון".

יעלון תקף את מעבירי הביקורת נגדו, תוך שהוא רומז בין היתר לשר בנט ולעיתונאי שרון. לדבריו הדברים שאמר באו "בתגובה להתקפות של כל מיני פוליטיקאים חסרי אחריות על צה"ל, מפקדיו ובראשם הרמטכ"ל שאותו השוו לאחשוורוש וקראו לו להתפטר. מי יגן על צה"ל אם לא שר הביטחון, מי מכל המתלהמים, גיבורי האח הגדול, הפייסבוק והטוויטר ייתן לי שיעורים במלחמה בטרור, במה זה אויב, מה זה לנצח, מה זה מוסר המלחמה. מי מכל המתלהמים ראה יותר חיילי אויב ומחבלים ונאלץ להרוג אותם יותר ממני, מי"?

לסיום הפתיע יעלון ואמר כי הוא תומך במתן חנינה לאזריה, "אני מקווה שאולי עכשיו אלאור ומשפחתו יקבלו החלטה מושכלת להרחיק מהם את אותם גורמים אינטרסנטים ששיחקו בהם ופגעו באלאור ויגישו בקשת מחילה וחנינה, ואני משוכנע שהיא לא תיפול על אוזניים ערלות".