יעלון: לא נרגע עד שנניח ידינו על אחרון המחבלים

שר הביטחון אירח בסוכתו שבקרייה מזכ"לים וחניכי תנועות נוער, ביניהן גם את מדרשת לינדנבאום לבנות בירושלים, ואמר כי "המושג שיוויון בנטל מעוות מיסודו, לתת זו זכות ולא נטל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/13 16:51 כ בתשרי התשעד

יעלון: לא נרגע עד שנניח ידינו על אחרון המחבלים

היום (ג‘) אירח שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, בסוכתו בקריה בתל אביב, מזכ"לים וחניכי תנועות נוער, בהן מדרשת לינדנבאום לבנות בירושלים בראשות הרב אוהד טהרלב, חברי גרעיני צבר, חניכי תכנית אופק דרך ארץ וקיבלו אות הוקרה על תרומתם לקהילה.

בתחילת דבריו הביע השר את תנחומיו למשפחות החיילים הנרצחים גל קובי ותומר חזן וציין: "לא נשקוט עד שנניח את היד על אחרון המחבלים כדי שנוכל להמשיך גם בחג הזה לבלות בחברון, בירושלים ובכל מקום בארץ".

הוא הדגיש כי "אין סימנים לאינתיפאדה ולפי הבדיקה שערכו הגורמים בשטח אין כל קשר בין שני הפיגועים". בנושא סוגיית השוויון בנטל ציין יעלון בפני הנוכחים הצעירים כי "מדובר בביטוי שהוא סוג של טעות מיסודו. כל נטל השירות הוא שיח מעוות כי לתת זו זכות ולא נטל. זה נושא מהותי שבו הדרך הנכונה הינה לשלב חרדים, ערבים ואוכלוסיות וקבוצות שונות נוספות. המספרים והעובדות מוכיחים כי מי שעובר את תכניות השירות השונות שבהן אתם משתתפים מגיעים באחוזים גבוהים יותר לדרגות פיקוד וקצונה ולוקח יותר אחריות וזה לא במקרה שכן אלו תכניות שמחזקות את האמונה, את כבוד האדם, דרכו וצדקתו. אתם יחד עם החיילים הגדולים מכם בשנה שנתיים נושאים בנטל הביטחוני“.

”אתם נוער איכותי שהתנדב למכינה קדם צבאית, לשנת שירות שלישית ובאתם אף מחו"ל במיוחד והתרומה שלכם לא רק חשובה, אלא בעיקר מרוממת נפש. שמעתי גם על הדור שלי את כל הביטויים וגם עליו אמרו 'זה דור זה?' ואני אומר לכם שאני מסתכל עליכם ויודע בוודאות שיש על מי לסמוך ואם להבין היטב איזו אחריות גדולה יש לכם", הוסיף יעלון.

ראש מדרשת לינדבאום, הרב אוהד טהרלב ציין בדבריו כי ”הצבא משול לסוכה, הכוללת סכך של ערכים מעל ראשינו ואחת מדפנותיה הינם הפרויקטים החברתיים של האגף הביטחוני חברתי, ויותר מכולם גיוס הבנות הדתיות לצבא במסלול המדרשות. זכות היא לי לעמוד בראש מדרשת לינדנבאום השייכת למוסדות אור תורה שכ-200 מבנותיה נמנות בגרעין הדס ומעל 100 מבנות הגרעין משרתות בחיל המודיעין והשאר בחיל החינוך וחיל האוויר, כאשר 20% מהן יוצאות למסלולי קצונה".