יעלון: "אשוב להתמודד על ההנהגה הלאומית"

ההתפטרות של שר הביטחון משה יעלון מגיעה לאחר הפסד התיק לליברמן. יעלון טען כי איבד אמון בנתניהו, והצהיר כי ההתפטרות היא זמנית והוא מתכוון לשוב אל החיים הפוליטיים בעתיד

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 20/05/16 13:29 יב באייר התשעו

יעלון: "אשוב להתמודד על ההנהגה הלאומית"
Emil Salman, פלאש 90, צילום: Emil Salman, פלאש 90

לאחר שהודיע על פסק זמן מהחיים הפוליטיים, מסר היום (שישי) משה יעלון הצהרה מיוחדת לתקשורת ובה אמר כי ישוב בעתיד להתמודד על ההנהגה הלאומית. לדבריו, הוא נאלץ לעזוב את המפלגה כי "גורמים קיצוניים השתלטו על הליכוד", ולכן הוא מתפטר מתפקידו.

יעלון הצהיר כי אין לו כל כוונה לעזוב את החיים הציבוריים והפוליטיים: "בעתיד אשוב להתמודד על ההנהגה הלאומית של ישראל. הצטרפתי לחיים הפוליטיים מתוך שליחות וכדי לפעול לטובת מדינת ישראל, ובעיקר לביצור ביטחונה".

יעלון הוסיף:"בכל תפקידיי, גם בהיותי במדים וגם כשר, ראיתי שליחות, ולא הייתי מוכן להקריב צרכים לאומיים ואת ביטחונם של אזרחי ישראל, לטובת שיקולים פוליטיים או אינטרסים אישיים".

עוד הדגיש השר כי לאורך הזמן הוא עבד בהתאמה ובצמידות לראש הממשלה מתוך הערכה:"במשך תקופה ארוכה, בוודאי במהלך 'מבצע צוק איתן', ועל כך אני מודה לו. אך לצערי הרב מצאתי את עצמי, לאחרונה, במחלוקות קשות בסוגיות ערכיות ומקצועיות עם ראש הממשלה, כמה שרים וכמה מחברי הכנסת".

יעלון הוסיף כי לאור חילוקי הדעות בנוגע לתופעות של לאומנות וגזענות, מפלגת הליכוד התפלגה:"נאבקתי בכל כוחי נגד תופעות של הקצנה, אלימות וגזענות בחברה הישראלית, המאיימות על חוסנה ומחלחלות גם לצה"ל וכבר פוגעות בו. נאבקתי בכל כוחי בניסיונות הפגיעה בבית המשפט העליון ובשופטי ישראל. תהליכים שתוצאתם פוגעת קשות בשלטון החוק ועלולה להיות הרת אסון למדינתנו".

"אינני מתחרט כהוא זה על עמדותיי המקצועיות והערכיות, גם אם הדבר הביא לסיום תפקידי כשר הביטחון. אני שלם עם דרכי, ולא אסטה ממנה. אני חרד לעתידה של ישראל, ואמשיך במאבק הזה גם הלאה, כי אין לנו ארץ אחרת".