ינון מגל: פועלים לעצירת ההגמוניה בבית המשפט ובאקדמיה

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ ינון מגל ביקר בישוב ההרוס שא-נור ולאחר מכן נועד עם חברי פורום הבית היהודי בשומרון שם שטח את משנתו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/07/15 17:25 ז באב התשעה

ינון מגל: פועלים לעצירת ההגמוניה בבית המשפט ובאקדמיה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ח"כ ינון מגל המשמש כיו"ר סיעת הבית היהודי בכנסת, סייר בשומרון כאורחו של יו"ר הבית היהודי בשומרון, דוידי בן ציון וביקר במזכירות הישוב ענב שם פגש את יו"ר המזכירות, ניסים בן אלוש וכן את רב הישוב, הרב ניר רוזנברג. ח"כ מגל שמע מהנהגת הישוב על אתגרי הצמיחה באזור זה וכן על ליקויי בטיחות בצמתים מרכזיים בשומרון.

בדיון נחשף מגל למצב ביו"ש בו נפגעים פלסטינים מתאונות דרכים אינם נספרים לשם הסטטיסטיקה מה שמונע מכבישים מסוימים ביו"ש להיכנס להגדרת "כבישים אדומים" המעניקה טיפול מועדף בהסדרי הבטיחות בכביש. ח"כ מגל החבר בוועדת חוץ ובטחון התחייב לטפל בחוסר הגיון זה.

לאחר מכן המשיך ח"כ מגל לביקור בישוב שא-נור שם גם נשא דברים ואמר "אנחנו חייבים להביא לכאן יותר את עם ישראל, כדי שנוכל לחזור לכאן ועל מנת שנמנע את הגירוש הבא, עלינו לחבר את הקהל הרחב ואת כלל הציבור בישראל להתיישבות ביהודה ושומרון".

בתום הסיור הגיע יו"ר סיעת הבית היהודי למפגש עומק בישוב חוות יאיר עם חברי פורום הבית היהודי בשומרון שם שמע את רחשי השטח באופן ישיר ובלתי אמצעי.

במפגש העלו נציגי הישובים את סוגיית עיכוב תכניות הבניה (תב"ע) אשר נמצאות שנים ארוכות בהליכי אישור שסופם אינו ידוע. חברי הפורום הלינו על כך שעד לאישור סופי של התב"ע, סובלים הישובים מחיבור זמני לחשמל ומים מה שגורם פעמים רבות להפסקות חשמל ומים אשר משבשות את שגרת החיים בישובים אלו.

בהתייחסו לסוגיית הבניה בהתיישבות אמר ח"כ מגל כי הבית היהודי מחויבת לכך והיא עושה כל שביכולתה כדי לקדם מהלכי רוחב אשר תכליתן לא עוד בית פה או בית שם אלא פתרון הסדרה ארוך טווח שייתן מענה לאותם אלפי בתים שמעמד הקרקעות עליהן הן יושבים אינו ברור.

(צילום: באדיבות נעם איגל)

עוד אמר ח"כ מגל כי במשרדי החינוך והמשפטים מתבצע כעת מהלך חד לעצירת ההגמוניה ששלטה עד כה במעוזי השליטה שאינם דמוקרטיים: תקשורת, אקדמיה, משפט ותרבות, ולהשבת הזהות ודרך היהודית ציונית למקומה הראוי לה במרכז העשייה של מדינת ישראל. "עלינו למצוא את שביל הזהב אשר יחזק את הצביון היהודי של מדינת ישראל מחד, אך יכיל גוונים שונים בעם ולא יצור אנטגוניזם וכפיה מאידך".

חברי הפורום ביקשו מח"כ מגל ליצור פלטפורמה לשיח ערכי ואידאולוגי על בירור דרכה של תנועת הבית היהודי וליבון סוגיות מרכזיות כגון היחס ללהט"בים, חוקי דת ומדינה, גבולות במאבק על ההתיישבות ועוד. ח"כ מגל נענה לכך ואמר כי יפעל לקדם זאת בסיעה.

יו"ר הבית היהודי בשומרון, דוידי בן ציון, סיכם את הדיון ואמר "אנו אנשי תנועה שאינה עוד מפלגת נישה הבאה עם הרוח וחולפת עם הרוח. ישנן מפלגות אוירה שאין מאחוריהן דרך, הבית היהודי מייצגת את הדרך הארוכה של הציונות הדתית מזה דורות רבים ועלינו לברר את דרכנו זו. המפלגה חייבת להיות קשובה לפעילי השטח שלה ולברר את דרכה על מנת לפעול הצורה המיטבית עבור חיזור העם והארץ".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן