ינון מגל: בנט ואני מאמינים שצריך לפתוח את הסטטוס קוו

בכנס בתיכון אורט גבעתיים חשף ינון מגל כי בנט והוא מאמינים שיש לפתוח את הסטטוס קוו ושיש לעשות גם ויתורים. "כשפותחים את הסטטוס קוו כל אחד עושה ויתורים". הבית היהודי: הדברים אינם נכונים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/02/15 10:53 כז בשבט התשעה

ינון מגל: בנט ואני מאמינים שצריך לפתוח את הסטטוס קוו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

נושא הדת והמדינה בבית היהודי נותר מעומעם במערכת הבחירות הנוכחית, ובבית היהודי סירבו להתייחס לנושא, אך בכנס 'הבוחרים החדשים' באורט גבעתיים חשף אתמול (א') מס' 7 של המפלגה ינון מגל כי יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט והוא מאמינים כי יש צורך לפתוח את הסטטוס קוו.

תלמיד כיתה י' בשם רואי שאל את ינון מגל שאלה, כשהוא מסיר סווטשרט מתחתיו התגלתה חולצה עליה מודפס 'אני בן לשני אבות ואני לא מתנצל'. רואי מחה על דברי המועמדים בפריימריז נגד נישואים חד מיניים בסרטון ב'כיפה'. בתשובה אמר מגל הבית היהודי הם היחידים שיעסקו באמת בנושאי דת ומדינה וחשף כי לדעתו ולדעת נפתלי בנט יש מקום לפתוח את הסטטוס קוו, תוך שהוא מבהיר בצורה חד משמעית שזו, “עמדתי, וזו גם העמדה של נפתלי בנט בנושאי דת ומדינה".

מגל פירט שורה של נושאים שלדבריו ראויים לשינוי בנוגע ללהט"בים, אוטובוסים בשבת, כשרות וגיור, “אני מאמין שאחרי 70 שנה מדינת ישראל מספיק מבוגרת בשביל לפתוח את הסטטוס קוו וליצור אותו מחדש", אמר.

ינון מגל הוסיף והבהיר כי "כשפותחים אותו (את הסטטוס קוו ח"ג) כל אחד עושה ויתורים וכל אחד מקבל על עצמו. כשפותחים את הסטטוס קוו הזה כל אחד במדינת ישראל צריך לחיות כמו שהוא מאמין, ועדיין ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית צריכה לקבל על עצמה דברים שמגדירים אותה כיהודית". אמר.

בהתייחסו לסערה בעקבות הסרטונים ב'כיפה' אמר לתלמיד, “אני אישית חושב שלהורים שלך יש את הזכות המלאה להתחתן. יכול להיות שאני בדעת מיעוט אבל אני חושב שצריך לרבע את המעגל. באופן כללי גם נפתלי בנט אמר שהוא בעד שוויון זכויות מלא ללהט"בים".

מהבית היהודי נמסר בתגובה: הדברים מסולפים ואינם נכונים"