יממה לפתיחת הקלפיות: המפלגות נערכות לקרב המכריע

פחות מ-24 שעות לפני פתיחת הקלפיות, עושים במפלגות השונות מאמצים למשוך אליהם קולות אחרונים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/03/15 09:15 כה באדר התשעה

פחות מ-24 שעות נותרו לפתיחת הקלפיות לבחירות לכנסת ה-20 של מדינת ישראל, וכל המפלגות עושות מאמצים משמעותיים אחרונים למשוך אליהם קולות אחרונים.

אתמול התקיימה עצרת המונים בכיכר רבין בתל אביב, בה ניסו ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, יו"ר מפלגת יחד אלי ישי וח"כים ואישים נוספים לשכנע את המצביעים להצביע דווקא למפלגה שלהם.

בנאומו חזר נתניהו על דבריו באשר לסכנה האמיתית לשלטון השמאל. נתניהו הצהיר כי למרות תעמולת הבית היהודי נגד הליכוד בכוונתו לצרף את הבית היהודי לממשלה בראשותו, כך גם את מפלגתו של משה כחלון.

מנגד, קרא יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט להצביע למפלגתו והסביר כי יש צורך ליצור גוש ימין גדול ככל הניתן, ולא מספיק להצביע לליכוד בלבד. לאחר דבריו ניגן בנט את 'ירושלים של זהב' על רקע האיסור של וועדת הבחירות המרכזית על הופעת אמנים באירוע.

על רקע סקרים פנימיים של הבית היהודי שפורסמו אתמול ב'כיפה' לפיהן הבית היהודי מקבל מספר חד ספרתי של מנדטים, קוראת הבוקר יו"ר סיעת הבית היהודי איילת שקד להתעורר ולהצביע לבית היהודי.

"יום אחרי הבחירות 24 ועוד 12 הם 36 מנדטים נאמנים לארץ ישראל, אבל 27 מנדטים לליכוד ו 9 לבית היהודי חלילה, זה אומר שאין שינוי במשרד המשפטים, שנפתלי בנט יו״ר סיעה באופוזיציה, שארץ ישראל נתונה לחסדיו של אבי דיכטר”, כתבה שקד בדף הפייסבוק שלה.

"בפעם האחרונה שזה קרה הליכוד לקח את המנדטים של אוהבי ארץ ישראל ופינה את גוש קטיף. אל תתבלבלו: אם אתם לא תצביעו לבית היהודי לא יהיה מי שיצביע במקומכם ותקום ממשלת אחדות”.

בתוך כך, במפלגת יחד קיבלו בסיפוק את הידיעה לפיה כפי הנראה הם יזכו לקולות מצד המחנה של הרב אוירבך. מדובר במספר קולות לא מבוטל, שעלול בהחלט להכריע כי הם יכנסו לכנסת הבאה עם 4 מנדטים לפחות, ואולי אף יותר.