ייתכן שבקרוב לא תצטרכו לשלם לרב על עריכת החופה

ועדת הפנים של הכנסת דנה בהצעת החוק של שולי מועלם ומוטי יוגב, האוסרת על רבני עיר ויישוב לקבל כל תמורה עבור עריכת חופה וקידושין

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 30/12/13 16:41 כז בטבת התשעד

ייתכן שבקרוב לא תצטרכו לשלם לרב על עריכת החופה
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

וועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ מירי רגב, החלה היום (שני) להכין לקריאה ראשונה הצעת חוק של חברי הכנסת שולי מועלם-רפאלי ומוטי יוגב, המבקשת לאסור על רבני עיר ורבני שכונה או יישוב, העובדים במועצה דתית או רשות מקומית, לקבל כל תמורה עבור עריכת חופה וקידושין, מבני זוג שאחד מהם מתגורר בתחום אחריותה של המועצה הדתית או הרשות המקומית. בהצעת החוק גם מוצע כי איסור קבלת התמורה יוצג במקום בולט על מנת להבטיח את יישום הוראות החוק.

במהלך הדיון צפו כמה בעיות הקשורות להצעת החוק. בין השאר, דרשה ח"כ רגב כי לרשות בני הזוג יעמוד מגוון רבנים, מעדות שונות ובעלי תפיסות דתיות שונות (חרדים, חובשי כיפות סרוגות וכו'). כמו כן עלתה שאלת מימון הוצאות הנסיעה וביטל הזמן של הרב במידה והחתונה מתקיימת מחוץ לאזור הרישום. בנוסף, על מנת למנוע העסקת יתר, נאמר בדיון כי יש לקבוע הגדרת תפקיד לרב שתכלול את מספר החופות שעליו לערוך במסגרת תפקידו. בדיון גם הובהר כי הצעת החוק חלה אך ורק על רבנים שבמסגרת תפקידם נדרשים לערוך חופה והיא אינה חלה על רבנים וראשי ישיבות שהוזמנו במיוחד על מנת לכבד חתונה מסוימת.

ח"כ מירי רגב אמרה כי החוק ביסודו הוא חוק טוב וכי הוא ימנע את הצורך לשלם לעתים אלפי שקלים עבור החופה. ח"כ שולי מועלם-רפאלי הדגישה כי בבסיס הצעת החוק הנחת היסוד שהנישואין במדינת ישראל מתנהלים כדת משה וישראל ואולם קיים צורך להפסיק את התשלום הנוסף לרב עבור עריכת החופה, דווקא כדי לעודד זוגות להינשא כדת משה וישראל.

בתום הדיון סוכם כי ח"כ שולי מועלם-רפאלי תסכם את הנקודות שעדיין מצריכות פתרון, מול הייעוץ המשפטי של הוועדה ומול הרבנות הראשית ותחזור בהקדם לוועדה על מנת לקדם את הצעת החוק.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן