יישובי יהודה ושומרון – כבר לא באזורי העדיפות הלאומית

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, דרש משרי הממשלה לפעול נגד המחטף שהוביל נתניהו, בעקבותיו הוצאו השבוע היישובים ביו"ש מאזורי העדיפות הלאומית. "זו אפליה בלתי סבירה", קבע דיין

חדשות כיפה אורי פולק 02/02/12 10:41 ט בשבט התשעב

יישובי יהודה ושומרון – כבר לא באזורי העדיפות הלאומית
Matanya-wikipedia, צילום: Matanya-wikipedia

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, שיגר היום (ה') מכתב לשרי הממשלה במחאה על החלטתם להפלות את יישובי יש"ע בעדיפות לאומית בתחום הבינוי והשיכון. המהלך להוצאת היישובים ביו"ש מאזורי העדיפות הלאומית, המקנה למתגוררים בהם הטבות שונות בדיור וצריכה, אושר לפני שלושה ימים באמצעות משאל טלפוני ותוך לחץ כבד מצד מזכיר הממשלה.

למעשה, כבר ביום ראשון אישרו השרים הטבות בדיור ליישובים באזורי עדיפות לאומית, בתוכם גם יישובים רבים מחוץ לקו הירוק וביהודה ושומרון. אלא שיממה לאחר מכן, נתניהו החליט להעביר אישור טלפוני, לפיו "מתן הטבות ליישובים ביו"ש יהיה כפוף להחלטת הדרג המדיני".

על פי ההחלטה שאושרה על ידי רוב השרים באותה שיחה טלפונית, רק ראש הממשלה יהיה זה אשר יחליט האם להעניק הטבות ליישובים ביהודה ושומרון - אם לאו. רק שני שרים התנגדו להצעת נתניהו: השר דניאל הרשקוביץ והשר עוזי לנדאו.

היום, כאמור, פנה דיין לשרי הממשלה וכתב כי "בתחילת השבוע החלטתם במשאל טלפוני להחריג את יישובי יהודה ושומרון שמופיעים ברשימת היישובים שבעדיפות לאומית, וקבעתם שבתחום הבינוי והשיכון תידרש בעבורם החלטה מיוחדת של הדרג המדיני. זוהי החלטה חמורה ביותר המפלה לרעה באופן בוטה את יישובי יהודה ושומרון בהשוואה לשאר אזורי הארץ".

לטענת דיין, "בהחלטה המקורית שאישרתם באותו יום במליאת הממשלה, לא היה בה מתן הטבה או עידוד מיוחדים ליישובים ביו"ש לעומת יישובים אחרים בארץ בעלי אותם מאפיינים. על כן, בתיקון ההחלטה יש אפליה לרעה של יישובי יהודה ושומרון".

דיין ביקש מהשרים לקיים דיון מחודש בנושא במליאת הממשלה, זאת כדי שיבטלו את מה שהגדיר כ"האפליה הבלתי סבירה של ההתיישבות ביהודה ושומרון".