יינות השומרון כבשו את איטליה

חרף החרם על מוצרי ההתיישבות, הצליחו יקבי השומרון לעשות את הדרך לליבם של חובבי היין האיטלקיים. ראש המועצה, גרשון מסיקה: "אנו מחדשים את רנסאנס היין בשומרון"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 15/07/12 14:29 כה בתמוז התשעב

יינות השומרון כבשו את איטליה
המועצה האזורית שומרון, צילום: המועצה האזורית שומרון

יינות השומרון מגיעים לאיטליה, חרף מסע הדה-לגיטימציה נגד רכישת מוצרים מההתיישבות: השבוע התקיים ביקור ראשון מסוגו בצפון איטליה, בין משלחת חקלאי יין של בעלי יקבים וכרמים בראשות ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה לבין אגודת הכורמים והייננים המקומית.

ההזמנה לביקור התקדימי הגיעה בעקבות סיור בשומרון שקיימו קבוצת חברי פרלמנט בראשות סגן יו"ר ועדת החוץ של פרלמנט האיחוד האירופי, ד"ר פיורלו פרוברה מאיטליה, במהלכו צפה על מרכז הארץ מישובי השומרון עם ראש המועצה גרשון מסיקה ושר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטין, ביקר ביקבי השומרון והפך לידיד ההתיישבות.

חברי המשלחת הגיעו מטעם יקבי "טורא", "הר ברכה", "גבעות", "ארנון" - המיוצרים בגולן וביו"ש. בשיאו של הביקור קיימו חברי המשלחת ישיבת עבודה ומסיבת עיתונאים משותפת על ראשי האקדמיה החקלאית של צפון איטליה וסיירו בכרמים ויקבים במקום. "הנביא ירמיהו הבטיח בנבואתו התנ"כית שעם ישראל יחזור לארצו ועוד יטע כרמים בהרי השומרון. מצאנו בשומרון גתות ושרידי גפנים עתיקים בני כמעט 3,000 שנה, מימי אבותינו, ואנו מחדשים את רנסאנס היין בשומרון ובונים את האזור הזה מחדש באנו ללמוד מהחקלאים פה וגם להוסיף להם ידע משלנו", אמר מסיקה למארחיו האיטלקיים.

ד"ר פרוברה ציין כי "הביקור של אנשי השומרון כאן הוא בהחלט אמירה פוליטית גם מבחינתנו. ביקרתי בשומרון עם חברי פרלמנט נוספים, ואני בהחלט יכול לומר שכעת אנו לא קוראים לאזורים הללו 'הגדה המערבית' - אלא 'יהודה ושומרון'".