ייאסר על בנות שירות לאומי לעסוק בתעמולת בחירות

על פי ההנחיות החדשות, על מתנדבי השירות הלאומי חל איסור מוחלט לעסוק בכל פעילות פוליטית מטעם מפלגה כלשהי או למענה של מפלגה כלשהי, במהלך שעות השירות

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 10/10/13 16:37 ו בחשון התשעד

ייאסר על בנות שירות לאומי לעסוק בתעמולת בחירות
shutterstock, צילום: shutterstock

לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, הורה היום (ה‘) מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, לכל העמותות והגופים המוכרים, לאפשר למתנדבי השירות הלאומי לעבוד במתכונת מצומצמת של חצי יום עבודה, על-מנת שיוכלו לממש את זכותם להצביע.

כיודע, יום הבחירות לרשויות המקומיות איננו יום שבתון, וכלל העובדים במשק מחויבים להופיע ביום זה במקום עבודתם. יחד עם זאת, במנהלת השירות האזרחי-לאומי מבקשים לאפשר למתנדבים לממש את זכותם להצביע ביום זה. לשם כך, מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי הוציא הנחייה חדשה, לפיה יש לאפשר אך ורק למתנדבים העונים על כל ההגדרות הבאות להתנדב במשך חצי יום בלבד ביום הבחירות:

מתנדבים המתגוררים בדירת שירות, בעיר שאינה העיר בה הם רשומים להצביע; ברשות המקומית בה למתנדבים זכות הצבעה נערכות בחירות באותו היום; מתנדבים אלה יידרשו להצהיר בכתב כי הצביעו בבחירות המקומיות. במקרה שכל 3 התנאים מתקיימים, חצי היום בו ישרתו המתנדבים, ייחשב כאילו שירתו יום מלא.

כמו כן, מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי רענן את ההנחיות הנוגעות לפעילות פוליטית של מתנדבי השירות האזרחי-לאומי לקראת הבחירות לרשויות המקומיות. על פי ההנחיות, על מתנדבי השירות הלאומי חל איסור מוחלט לעסוק בכל פעילות פוליטית מטעם מפלגה כלשהי או למענה של מפלגה כלשהי במהלך שעות השירות. במסגרת זו אסורה גם פעילות של תעמולת בחירות באופן כלשהו. למתנדבים אסור לעסוק בפעילות האמורה גם לאחר שעות השירות, בין כתלי הגוף המפעיל שאצלו הם מבצעים את השירות האזרחי-לאומי, או כחלק מפעילות הגוף המפעיל.

"אנו מעוניינים ושמחים לאפשר למתנדבי השירות האזרחי-לאומי לקחת חלק בחגיגת הדמוקרטיה ברשויות המקומיות בישראל", אמר ג‘רבי, "בשל כך הוצאנו הנחייה זו שתאפשר להם להצביע ולהשפיע על-פי אמונתם ותפיסת עולמם. חשוב לנו שהמתנדבים יפעלו במסגרת החוק וע"פ ההנחיות המקובלות. כולי תקווה שבבחירות הבאות מתנדבי השירות האזרחי-לאומי, יוכלו להצביע באופן דומה להצבעת החיילים- במעטפות כפולות ובמקום התנדבותם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן