יחימוביץ נגד שקד: מנסה להפחיד את השופטים

ח"כ שלי יחימוביץ קוראת לראש הממשלה לפטר את שרת המשפטים איילת שקד, בשל אמירותיה הבוקר נגד התנהלות בג"ץ בעניין מתווה הגז. "השתלחותה של שקד בעליון היא אלימה ומסוכנת"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 04/04/16 13:23 כה באדר ב'

יחימוביץ נגד שקד: מנסה להפחיד את השופטים
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"השתלחותה של שקד בעליון היא אלימה ומסוכנת" - כך אמרה הבוקר, שלי יחימוביץ' על התבטאויותיה של שרת המשפטים נגד בית המשפט העליון, ומסמנת לראש הממשלה נתניהו, כי שקד אינה ראויה לתפקידה.

כזכור, בכנס לשכת עורכי הדין באילת, אמרה שקד כי בג"ץ "מפעילים סמכות ללא אחריות",וכי סוגיית מתווה הגז אמורה להיות מוכרעת בבחירות ולא בבית המשפט העליון.

"שקד מנסה לחסל את עצמאותה של מערכת המשפט, להפחיד את השופטים ולאיים עליהם. זוהי התנהלות אומללה של מי שאמורה לחזק את בית המשפט העליון בישראל, שהוא מהטובים בעולם" טוענת יחימוביץ'.

עוד הוסיפה חברת הכנסת כי שקד מחלישה באמירותיה את מעמדה של מערכת המשפט: "במקום לברך על היותו של העליון עצמאי ונטול פניות, היא מנסה בכל כחה להחליש את מעמדו. למרבה השמחה, הציבור בישראל נותן אמון בבית המשפט העליון ומעניק לו, בכל פעם שהדבר נבדק, ציונים גבוהים מאוד, למרות ההשתלחויות נגדו".

יחימוביץ' טענה, שבניגוד למערכת המשפט שמתפקדת בהצלחה, המערכת הפוליטית הולכת ונשחקת באמינותה: "לא כך הדבר באשר למערכת הפוליטית שמעמדה הולך ומדרדר, במידה רבה בשל התנהגות חסרת אחריות של שרים בממשלה. עצמאות מערכת המשפט היא כלל יסוד בדמוקרטיה, ואם הפגיעה במערכת תימשך, נתניהו כבר לא יוכל להתפאר בכך שישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן