יחד קיימה כנס בחירות בהשתתפות עשרות תלמידי מכינת עלי

כמאה וחמישים משתתפים בכנס הבחירות של יחד ביישוב עלי. עשרות מהם, תלמידי "בני דוד".

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/02/15 21:49 טז בשבט התשעה

יחד קיימה כנס בחירות בהשתתפות עשרות תלמידי מכינת עלי
דוברות, צילום: דוברות

הערב (חמישי) התקיים כנס פעילים של מפלגת יחד ביישוב עלי. באירוע השתתפו כמאה וחמישים איש, עשרות מהם תלמידים ואברכים במוסדות ''בני דוד".

באירוע הציגו חבר הכנסת יוני שטבון, ממנהיגי המפלגה, הרב אלי אדלר, מראשי מכינת עצמונה, ואל"מ במיל' יונתן ברנסקי את חזון המפלגה. בסוף האירוע הושק מטה הפעילים של המפלגה ביישוב, ממנו תצא פעילות גם ליישובים הסמוכים.

ח"כ יוני שטבון: "יש צורך אמיתי במפלגה שתיקח אחריות על הזהות היהודית של המדינה. גל החקיקה של השנתיים האחרונות הוכיח את זה. זה התפקיד של מפלגת יחד. אנחנו ניקח אחריות על זהותה היהודית של המדינה. לא נברח ממנה, נקיים אותה בגאווה. לכן התאחדנו דתיים לאומיים וחרדים, כי זה צורך השעה ולנו יש אחריות. זו האחדות בינינו, אחדות של אחריות".

הרב אלי אדלר, מראשי מכינת עצמונה: "יש כאן נקודה אמיתית, שפה שיש בה חידוש. יש לנו אחריות על התורה. אנחנו מקימים כאן תנועה, עם שפה חדשה. היא מתחילה עכשיו, אבל תמשיך לעוד הרבה הרבה שנים קדימה. הציונות הדתית עולה כאן קומה, לקחת אחריות על התורה. בלי התנצלויות. לכן הצטרפתי ליחד. מתוך בית המדרש".

אל"מ במיל' יונתן ברנסקי: "אני נמצא כאן משום שעל הדגל של המפלגה הזו חרות בדיוק כל מה שאני מאמין בו. כל מה שינקתי בבית המדרש שלנו - הנאמנות לתורת ישראל שממנה נובעים כל הדברים הגדולים שאנו עושים בדור המיוחד הזה. זו המפלגה היחידה שבלי לגמגם משלבת את התורה במרכז החיים עם הנאמנות למדינת ישראל וכל זה מתוך אחריות לאומית עמוקה״.