יו"ר נאמני תורה ועבודה: הקו לתלונות חיילים הוא "מחתרת נגד הצבא"

כמו לה פן בצרפת או טראמפ בארה"ב, הטענות על ניסיון של הצבא להילחם בדתיים- היא קונספירציה שתשמיד את צבא העם. ד"ר חנן מנדל מבקש לפרק את המחתרת

חדשות כיפה ד"ר חנן מנדל 18/08/16 08:33 יד באב התשעו

יו"ר נאמני תורה ועבודה: הקו לתלונות חיילים הוא "מחתרת נגד הצבא"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הידיעות אודות הקמת המלשינון הדתי של אנשי "צו 1" צריכות להדיר שינה מעיני כל מי שמדינת ישראל וצבאה יקרים לו. למעשה, הוקמה פה מחתרת נגד הצבא, שמנסה להרוס את הצבא ואת לכידותו כצבא העם. פעילותם לא שונה מזו של "שוברים שתיקה".

לחיילים דתיים יש אתגרים רבים בשירות הצבאי. למזלנו, בצבא קיים גוף חשוב בשם הרבנות הצבאית, שאחד מתפקידיו המרכזיים הוא לדאוג למתן אפשרות תקינה והוגנת לחיילים הדתיים לקיים את ההלכה בעודם בשירות. זהו תפקיד חשוב ונעלה, שמבטא את יהדותה של מדינת ישראל ואת החשיבות של היות צבא הגנה לישראל צבא העם, שמשרתים בו אנשים דתיים (כולל מדתות אחרות) ושאינם דתיים.

אם היה מדד לאפשרות שמירת ההלכה בצבא, הרי שהוא היה עולה בהתמדה מאז שהוקמה הרבנות הראשית. היום כל חייל, בכל מוצב, יודע מה לעשות ולאן לפנות אם אין השגחה מספיקה על המטבח היחידתי, או אם מפקד מונע ממנו לקיים את מצוות הדת. הצבא מבהיר את הפקודות הנוגעות לשמירת הדת מעת לעת - זהו אחד מהתחומים הפעילים בפקודות המטכ"ל והוראות הפיקוד העליון - וקבוצה שלמה של קצינים ומפקדים ממונה על יישומם.

לכן מפתיע הצורך בהקמת המחתרת הנוכחית. אם חייל אכן נתקל במצב שבו מקיימים ביחידתו מנגל לא כשר, בכלים צבאיים, הרי שהוא אמור לפנות למפקדיו. אם חייל רוצה לגדל זקן (נניח למשך שלושת השבועות או ימי העומר) ומפקדיו מונעים זאת ממנו, הכתובת של הרב החיילי מצויה בכל מקום ועל גבי הטפסים המתאימים, והוא יפנה אליו ויקבל אישור.

האמת היא שמטרת המחתרת הזו היא אחרת. היא רוצה לאסוף מידע לצורך המלחמה המדומיינת באויבי החרד"לים - הגופים ליהדות מתחדשת שלעיתים מקבלים דריסת רגל בצבא. היא רוצה ליצור חוסר אמון בין החיילים לבין מפקדיהם, וליצור כתובת חלופית, מחוץ למשמעת ולסדר הצבאי הנחוץ כל כך בשעת מלחמה או הפוגה, לעימותים בין חיילים למפקדיהם.

הרקע ליוזמה הזו קשור לתהליכים נוספים שאנו רואים מתחוללים מול עינינו בתקופה האחרונה, גורמים מסוימים החליטו שאנו מצויים במלחמה - לא מול אויבי המדינה, אלא מול מפקדי הצבא. לפי תפיסה זו נפל הצבא בידי קבוצה מסתורית של "רפורמים" שמנסים לחלן אותו ולהפוך אותו לאחר. אותה קבוצה פועלת - אליבא דמכון ליב"ה - גם בשדות ציבוריים אחרים, והיא מתואמת בתוכה וממומנת בידי גורמים זרים עלומים. מדובר ב"מדינה בתוך מדינה", במהפכה חילונית בישראל.

וזה לא סתם מוכר לכם. אלו טענות המזכירות את אלו של לה פן בצרפת, של טראמפ בארה"ב, של ארדואן בטורקיה ושל חובבי קונספירציות אחרים ברחבי העולם. אלו אותן טענות שעלו בעבר מולנו, היהודים: מעין קבוצה דמונית, נסתרת, ששולטת מאחורי הקלעים בצבא, במערכת המשפט, בשלטון, בכלכלה - וכולה מתוכננת ומיועדת למלחמה סודית בערכים הטובים שלנו. ממילא, התגובה היחידה האפשרית היא מלחמת קודש, בה כל האמצעים כשרים.

המלחמה הזו, חברים, תשמיד את צבא העם. היא תפגע במפקדיו. היא תערער את חוסנה של מדינת ישראל ואת הרעיון של מדינה יהודית, והכל בשם טענות מומצאות ומופרכות. את המחתרת שיוצרת אותה צריך לעצור, ומהר ככל האפשר.

הכותב הוא יו"ר תנועת נאמני תורה ועבודה, מרצה למשפטים ויישוב סכסוכים בקריה האקדמית אונו