יו"ר מליאת מועצת יש"ע: דיין פעל בניגוד להחלטות שקיבלה ההנהלה

עדי מינץ שיגר מכתב לחברי מועצת יש"ע, בו הסביר את הפילוג שנוצר בין חלק מראשי הרשויות ביו"ש לבין יו"ר המועצה, דני דיין. "אסור לנו להביא לפילוג במועצה", טען

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/07/12 17:19 יב בתמוז התשעב

יו"ר מליאת מועצת יש"ע: דיין פעל בניגוד להחלטות שקיבלה ההנהלה
cc-by-Shahar.wiseman, צילום: cc-by-Shahar.wiseman

עדי מינץ, יו"ר מליאת מועצת יש"ע, מתייחס היום (ב') לאירועי הימים האחרונים ולמאבק שהתפתח בין יו"ר המועצה דני דיין לבין חלק מראשי הרשויות, שהביאו לרפורמה שיזמו ראשי הרשויות בהתנהלות מועצת יש"ע.

במכתב ששיגר לחברי המועצה טען מינץ כי הקמת מועצת יש"ע המתחדשת לפני למעלה מ-6 שנים, שמטרתה שיתוף כלל הקהלים ונציגי הציבור בהחלטות המועצה, לא הצליחה לבוא לידי ביטוי. "מנגנון מועצת יש"ע סירב ליישם את החלטות ועדת הרב איזנטל, ועדות לא הוקמו, והמועצה תפקדה כמטה מצומצם, ולא כתנועה רחבה כנדרש", תיאר מינץ.

עוד טוען מינץ כי "במהלך המשברים האחרונים שפקדו אותנו (מגרון, חוק ההסדרה, שכונת האולפנה ועוד) הייתה תחושה בקרב חלק מחברי המזכירות וההנהלה, שההתנהלות אינה כפי שנדרש מגוף אחראי ודמוקרטי, ובמקרים מסוימים אף בפעילות בניגוד להחלטות שהתקבלו על ידי ההנהלה". מינץ מאשים בכך את דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע, וטוען כי בשל התנהלותו "נאלצנו, ראשי המועצות האזוריות הגדולות (שומרון, בנימין וגוש עציון) ואנוכי, לדרוש שמועצת יש"ע תחזור ותתפקד כפי שהתחייבה, ועל פי, החלטות המליאה משכבר".

מינץ טען במכתבו כי דרישתו של דיין להצבעה פומבית של מועצת יש"ע בעד או נגד מדיניותו והמשך כהונתו, נראתה לו "מסוכנת מאוד", זאת "משום שסברנו שהכרעה כזו עלולה לקרוע את מועצת יש"ע לגזרים, ולשים לאל את האפשרות העתידית לפעול יחד, הם במישור התודעה הלאומית, והן בקבלת הכרעות בצמתים גורליים".

"אסור לנו ליצור במועצת יש"ע את הפילוג הפוליטי הקיים בין 'הבית היהודי', 'האיחוד הלאומי' והליכוד. כל פיצול בתוכנו יחליש מאוד את יכולת עמידתנו מול גזרות בעתיד", הסביר מינץ, שהביע תקווה כי יישום ההחלטות תביא למימוש "יעודה של מועצת יש"ע, שתפעל כגוף מגוון המכיל את כל הדעות, ופועל כתנועה רחבה להצבת החזון של מדינה יהודית כשיהודה ושומרון בליבה".