יו"ר מועצת יש"ע: משימתנו העיקרית - לחבר את חבלי יו"ש למדינת ישראל

מועצת יש"ע התכנסה לדיון בנושאים מדיניים, בו השתתפו גם השרים ישראל כץ ואורי אריאל. השר אריאל: "צריך להרוג את המשא ומתן עם הפלסטינים, כבר כשהוא קטן"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 10/07/13 22:14 ג באב התשעג

יו"ר מועצת יש"ע: משימתנו העיקרית - לחבר את חבלי יו"ש למדינת ישראל
מועצת ישע, צילום: מועצת ישע

שר התחבורה ישראל כץ ושר השיכון אורי אריאל, השתתפו היום (ד‘) בכינוס של מליאת מועצת יש“ע בירושלים, לדיון בנושאים מדיניים.

אבי רואה, יו“ר המועצה, אמר כי ”המשימה העיקרית היא לחבר כמה שיותר חזק את חבלי יהודה ושומרון למדינת ישראל למרות הדיבורים על שתי מדינות לשני עמים. יש בניה ענפה ביישובים הכפריים, אך פחות בישובים העירוניים וברשויות המקומיות“. רואה הזכיר כי הוא שיגר בנושא מכתב לראש הממשלה נתניהו, שקורא לו ”להמשיך את הבניה ולהורות על הוצאת מכרזי הבניה כבר עכשיו. צריך להתניע מחדש את הבנייה“.

השר אריאל אמר לחברי המועצה כי "מתנהל משא ומתן מדיני ודברים אלו צריך להרוג שהם קטנים, אחרת זה יותר קשה ויותר מסובך ולא בטוח שנצליח. עכשיו הזמן לפעול. בראש ובראשונה זה מוטל עלינו, ואנחנו לא מצלצלים מספיק בפעמונים. הפעם לא ניתן את הלחי השנייה, אנחנו נאבק על ארץ ישראל בכל כוחנו גם בצד הפוליטי ויש מה לעשות בבית היהודי, בישראל ביתנו ובשאר מפלגות הקואליציה. אנחנו עוסקים בזה כל יום, כולל היום".

השר אריאל, היום (צילום: מועצת ישע)

בהמשך ציין השר כי "מועצת יש"ע הובילה מאבקים רבים. הכוח המאוחד של מועצת יש"ע שמייצג את התושבים ביהודה ושומרון וגם את הציבור הרחב בישראל שמאמין בדרך הזאת, זה כוח משמעותי מאוד. אנחנו צריכים להוביל את המאבק הזה כי אנחנו המתיישבים וחשוב יותר כי הדרך שלנו צודקת".

שר השיכון יצא נגד ההקפאה בשטחים ואמר כי זו ”מחלה קשה“. לדבריו, ”המילה הקפאה לא יכולה להיות בלקסיקון של העם היהודי, בטח לא בארץ ישראל. כבר שנה שלמה אין שיווק ממלכתי ביהודה שומרון וירושלים. אנחנו יכולים לשווק היום כ-10,000 יחידות דיור ביהודה שומרון וירושלים, ובשלב הבא עוד כ-10,000 יחידות דיור, דבר שהשוק צמא לו. חוסר השיווק של יחידות דיור אלו גורם להעלאת מחירי הדיור בכל המדינה“.

השר אריאל חזר על עמדותיו על מדינה פלסטינית וציין שלא תהיה עוד מדינה ממערב לירדן. "לא אתן ידי בשום צורה בשום פנים ואופן להקפאה ביהודה שומרון ובירושלים. זה צריך להיות ברור. לפי הערכתי הפוליטית בכנסת אין רוב להצעה כזאת, ואני מציע לנושאים ונותנים לא להעמיד את זה למבחן. זו יכולה להיות טעות חמורה גם פוליטית וגם אחרת", הוסיף.

שר התחבורה ישראל כץ השתתף אף הוא בכינוס המועצה והביע אף הוא התנגדות להקפאת הבנייה. ”אני התנגדתי להקפאה הקודמת, אמרתי אז ואני אומר היום לנוכח השמועות שההקפאה הייתה בעבר והיום משגה וכתם מוסרי על מדינת ישראל. באיזו סמכות או תוקף מוסרי מקפאים חיים של ילד באריאל בעלי ובגוש עציון? זו פגיעה בזכויות האדם, אסור לעשות זאת גם בתל אביב או אום אל פחם. אף ממשלה לא יכולה להפלות את תושביה“, אמר השר כץ.

השר המשיך ואמר כי ההקפאה הקודמת לא הועילה גם לתהליך המדיני, "זה גם לא קידם משא ומתן ובטח לא הביא שלום , ולהיפך. זה הגביר את הרצון וההתנגדות של הצד השני לבוא ולהציב רף גבוה יותר“. אף הוא הביע התנגדות להקמת מדינה פלסוטינית ואמר כי ”מעולם לא הובאה הצעת החלטה כזאת לממשלה שאני חבר בה. זה דבר בלתי קביל בעיקר בגלל הזכות שלנו על הארץ הזאת. בעיניי הפתרון המדיני הנכון היא ישות אוטונומית פלסטינית עצמאית עם זיקה מדינית אזרחית לירדן, ניתוק אזרחי מעזה וחיבורה האזרחי למצרים“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן